تلکس خوزنا : اتمام خريد تضميني كلزا در استان خوزستان
شنبه، 30 تیر 1397 - 08:23     کد خبر: 79043

خريد تضميني كلزا به ميزان سي و يك هزارو دويست بيست و دو تن و 428 كيلوگرم در خوزستان به پايان رسيد

به گزارش خبرنگار خوزنا؛ مدير عامل شركت غله منطقه 4 امروز در گفتگو با اصحاب رسانه گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از سي و يك هزار و دويست و بيست ودو تن كلزا به صورت تضميني از كشاورزان عزيز استان خريداري شده است.


سياوش حسين پوراضافه كرد: كلزا از جمله زراعت‌هاي مهمي است كه مهم‌ترين مزاياي آن را اصلاح و افزايش حاصلخيزي خاك، كنترل بيماري‌هاي خاكزي، كنترل علف‌هاي هرز و همچنين باعث افزايش 15 تا 25 درصدي عملكرد گندم مي شود.

وي با بيان اينكه خوزستان بعد از استان گلستان و اردبيل در رتبه هاي بعدي در توليد اين محصول جاي دارد خاطر نشان كرد: 27مركز خريد وابسته به اتحاديه‌ها و شركت‌هاي تعاوني روستايي در شهرستان‌ها خريد اين محصول را به عهده داشته و دراين مراكز خريد تضميني با قيمت مصوب هر كيلو 28 هزار و 665ريال با افت مفيد ۲درصد و رطوبت ۱۰ درصد، از كشاورزان خريداري و تاكنون بيش سي و يك هزار و دويست و بيست و دوتن و 428 كيلوگرم از آن به كارخانجات روغن كشي معرفي شده از سوي شركت مادر تخصصي ارسال شده است .

مدير عامل شركت غله منطقه 4 مبلغ پرداختي به كشاورزان را از بابت خريد اين محصول هشتصد و چهل و شش ميلياردو 166 ميليون ريال اعلام كرد و افزود: اين شركت براي سومين سال در كنار خريد تضميني گندم، خريد اين محصول را نيز عملياتي كرده و در راستاي عمل به بندهاي اقتصاد مقاومتي و حمايت از توليدات داخلي براي خريد اين محصول، اقدامات موثري صورت داده است.

حسين پور در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: تلاش بر اين است تا توليدات در اين عرصه بيش از گذشته باشد كه در اين ارتباط حركت‌ها و برنامه‌ريزي‌ها به گونه‌اي است كه محصول توليد شده با قيمت مناسب راهي واحدهاي فرآوري شد.


برگشت به تلکس خبرها