تلکس خوزنا : توزيع ارز مسافرتي فعلا ادامه دارد
یکشنبه، 31 تیر 1397 - 07:13     کد خبر: 79049

 خبرگزاري صدا و سيما:مدير كل سياست ها و مقررات ارزي بانك مركزي با اشاره به اينكه فعلا پرداخت ارز مسافرتي از طريق پنج بانك عامل معرفي شده ادامه دارد از اعلام تصميمات جديد ارائه ارز مسافرتي در روز چهارشنبه خبرداد.

 مهدي كسرايي پور با تكذيب خبر پايان عرضه ارز دولتي به مسافران، گفت: همچنان پنج بانك عامل اين ارز را در چارچوب بخشنامه بانك مركزي در اختيار مسافران واجدان شرايط و با نرخ رسمي تا سقف هاي ۵۰۰ و ۱۰۰۰ يورويي قرار مي دهند.

وي با بيان اين كه موضوع تخصيص ارز مسافرتي در دست بررسي است، گفت: تاكنون بازخوردهاي زيادي از نحوه فروش و مصرف اين نوع ارز به بانك مركزي منعكس شده است و ما نيز ديدگاهها و پيشنهاداتمان را پس از جمع بندي به ستاد اقتصادي دولت ارائه كرده ايم.

اين مسئول بانك مركزي اضافه كرد: در همين چارچوب ستاد اقتصادي دولت به عنوان متولي اصلي تصميم گيري سياستهاي جديد ارزي، تصميم لازم را اتخاذ خواهد كرد كه پس از اعلام نظر نهايي، آن را به شبكه بانكي منعكس خواهيم كرد.

مديركل سياستها و مقررات ارزي بانك مركزي در ادامه ابراز اميدواري كرد كه اين هفته در ادامه مباحث جلسه چهارشنبه گذشته ستاد اقتصادي دولت، تصميم قطعي درباره ارز مسافرتي اتخاذ شود.

 بر اساس بخشنامه فروردين ماه بانك مركزي، ارز مسافرتي براي يك بار سفر در سال به ميزان ۱۰۰۰ يورو يا معادل آن به ساير ارزها به مسافران در مرزهاي خروجي هوايي پرداخت مي شود. همچنين بر اساس اين بخشنامه ميزان ارز مسافرتي پرداختي به مسافران هوايي به كشورهاي هم مرز و كشورهاي مشترك المنافع به غير از عراق ۵۰۰ يورو يا معادل آن به ساير ارزها خواهد بود.

 

برگشت به تلکس خبرها