تلکس خوزنا : سريال‌هاي جديد در راه شبكه‌هاي سيما
دوشنبه، 26 شهریور 1397 - 17:11     کد خبر: 79996

سريال هاي «مختارنامه» و «يلدا» ديگر به پاي ثابت شبكه هاي سيما در دهه اول ماه محرم تبديل شده اند!

با وجود اينكه سال هاي گذشته دو سريال «هاتف» و «عقيق» نيز براي چنين مناسبتي توليد شد، اما گويا امسال تلويزيون هيچ سريال متناسبي براي ايام محرم توليد نكرده و باز هم دست به دامن سريال هاي قديمي شده و براي چند دهمين بار «يلدا» و «مختارنامه» را روي آنتن دارد!

گرچه اين دو مجموعه از كارهاي موفق تلويزيون محسوب مي شوند و همه ساله مخاطبان بسياري منتظر پخش اين سريال ها و به خصوص «مختارنامه» هستند، با اين حال انتظار مي رفت كه رسانه ملي براي جذب مخاطبان بيشتر و در رقابت غير عادلانه اي كه با رسانه هاي خارجي در جذب مخاطب دارد، اقدام به توليد آثار فاخر تر و تازه تري كند كه اين امكان به هر دليلي ميسر نشد.

اما با فرا رسيدن ماه مهر و هفته دفاع مقدس قرار است كنداكتور شبكه ها تغيير كرده و سه سريال جديد را براي پخش در هفته آينده داشته باشند.

شبكه يك كه در باكس سريال خود مدتي است يك فيلم سينمايي پخش مي كند و بازپخش «يلدا» را نيز روي آنتن دارد، قرار است از شنبه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس سريال «بچه هاي گروهان بلال» را روي آنتن بفرستند.

اين سريال به كارگرداني عبدالرحمان شليليان در ۱۰ قسمت ساخته شده و داستان گروهاني را روايت مي كند كه همه نيروهاي آن نوجوانان كم سن وسالي هستند كه مي بايست تا پايان مأموريتشان در حوالي اهواز و عقبه گردان باقي بمانند ٬رحيم جوان جانبازي است كه از سرناچاري و به سوداي رفتن دوباره به خط مقدم مسئوليت اين گروهان مهندسي رزمي را مي پذيرد و…

شبكه دو كه اين روزها بازپخش سريال «پرده عشق» را روي آنتن دارد، از اوايل هفته آينده سريال «بازي نقاب ها» را پخش خواهد كرد. اين سريال به كارگرداني سيروس حسن پور در ۴۰ قسمت ساخته شده و يك ملودرام عاشقانه است و از آنجايي كه تركمن ها را با عناصر اسب و گندم مي شناسند، اين چند عنصر در اين سريال نمود پيدا كرده است. داستان سريال در رابطه با تركمن هاست و اتفاقاتي كه بين دو طايفه مي افتد كه سالها با هم كدورت دارند.

شبكه سه بازپخش سريال «معصوميت از دست رفته» را روي آنتن دارد و همچنين ادامه پخش سريال «دلدادگان» و از اين نظر تغييري در باكس سريال خود ندارد.

شبكه چهار بازپخش سريال «پرده نشين» را دارد كه آن هم از سريال هاي سال هاي گذشته است و تا پايان پخش اين سريال هيچ كار جديدي روي آنتن ندارد.

شبكه پنج اما قرار است سريال «زندگي از نو» را در هفته اول مهر روي آنتن بفرستند. اين سريال توسط علي محمد قاسمي در ۲۶ قسمت توليد شده و داستان زوج جواني است كه به شمال مي روند و كمپ گردشگري ايجاد مي كنند. اين مجموعه به مولفه هايي چون محيط زيست و اقتصاد مي پردازد.

در اين ميان شبكه هاي آي فيلم و تماشا هم كه به مانند گذشته به بازپخش سريال هايي چون مختارنامه، هاتف، كيميا، عقيق، رخصت و سربرداران روي آورده است و با رويكردي كه اين شبكه دارد، چندان انتظاري از آن نيست.

سريال هايي كه نام برده شد، تا اين زمان شبكه و زمان پخششان قطعي شده است و ممكن است در دقيقه نود باز هم تغيير كنند. به اين دليل كه تلويزيون دو سريال «در ميان خاكستر» و «مينو» را نيز در نوبت پخش دارد كه متناسب با هفته دفاع مقدس است اما هنوز سرنوشت مشخص در پخش ندارند. از اين رو ممكن است معاونت محترم سيما در لحظه آخر تصميم بگيرد كنداكتور مشخص شده را به هم ريخته و سريال هاي ديگري را جايگزين كند!


برگشت به تلکس خبرها