تلکس خوزنا : حمايت اجتماعي از ۲۰ ميليون خانوار
جمعه، 20 مهر 1397 - 09:58     کد خبر: 80314

خبرگزاري مهر:سرپرست وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: ۲۰ ميليون خانوار در كشور تحت پوشش حمايت هاي اجتماعي قرار خواهند گرفت.

 انوشيروان محسني بندپي صبح پنجشنبه در گردهمايي فرماندهان رده هاي پايگاه هاي مقاومت تابعه وزارت تعاون در ساري اظهار داشت: در بعد و گام حمايت اجتماعي قرار است ۲۰ ميليون خانوار تحت پوشش و حمايت اجتماعي قرار گيرند و اين طرح در جلسه روز يكشنبه هيئت دولت مصوب مي شود.

محسني بندپي با بيان اينكه براي اشتغال روستاييان برنامه ريزي خوبي صورت گرفته است گفت: ۱۷ هزار ميليارد تومان براي اشتغال روستايي با محوريت چهار بانك درنظر گرفته شده است و۷۰ درصد مرحله اول اعتبارات اشتغال روستاييان در استان مازندران جذب شده است و بايد زمينه ماندگاري جوانان را در روستاها بيشتر كنيم.

سرپرست وزارت تعاون درباره اشتغال فراگير نيز گفت: اشتغال فارغ التحصيلان از جمله طرح ها است، پرداخت يارانه دستمزد كارگر درهشت استاني كه با رشد بيكاري مواجه هستند، مشوق هاي ويژه كارمندي، مشاغل خانگي و غيره از جمله طرح ها است.

وي گفت: طبق پيش بيني در سال جاري يك ميليون شغل در كشور ايجاد مي شود اما صيانت از نيروي كار مسئله مهم ديگري است كه بايد توجه شود تا از ريزش اجباري نيروي كار جلوگيري شود.

محسني بندپي به حمايت هاي اجتماعي اشاره كرد و گفت: افزايش سه تا پنج برابري مستمري مددجويان نهادهاي حمايتي از جمله برنامه‌هاست و واحدهاي داراي مشكل شناسايي شده است.

سرپرست وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي ادامه داد: سالها يك پشت نوبتي را نمي توانستيم در كميته امداد و بهزيستي جذب كنيم و امسال ۷۶۰ هزار نفر ازافراد پشت نوبتي تحت حمايتي كميته امداد و بهزيستي قرار گرفته اند.

وي با بيان اينكه عزت، سربلندي و مقاومت ايران اسلامي نشات گرفته از آموزه هاي قيام امام حسين (ع) و فرهنگ عاشورايي است تصريح كرد: عزت و درخشندگي و بالندگي نظام برگرفته از نهادينه شدن فرهنگ عاشورايي در كشور است.

وي با بيان اينكه استكبار جهاني با روح و پيام انقلاب اسلامي مخالفت دارد و استراتژي خاصي براي شكست آرمان هاي انقلاب در دست برنامه داردبه حساسيت مقطع كنوني اشاره كرد و گفت: فشارهاي بي امان براي تهديد و برانداختن و نشان دادن ناكارآمدي نظام در دوره كنوني بيشتر شده است.

محسني بندپي با اشاره به اينكه ملت ايران مقاوم و ايستاده است، تصريح كرد: اگر امروز خط مقدم را هزاران كيلومتر آن سوي مرزها تقويت كرده ايم نشان از آينده نگري و هوشمندي بوده است و براي توطئه هاي دشمن آينده نگري شده است.

سرپرست وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي هدف استكبار را سست كردن پايه هاي نظام اسلامي برشمرد و خواستار محورقرارگرفتن وحدت و يكپارچگي در كشور شد و گفت: استكبار كل نظام و مملكت را نشانه گرفته اند و هيچگاه از توطئه هايشان دست نكشيده اند.


برگشت به تلکس خبرها