تلکس خوزنا : تاثير رژيم غذايي بر اثربخشي درمان "اختلال دو قطبي"
شنبه، 21 مهر 1397 - 08:31     کد خبر: 80325

خبرگزاري ايسنا:نتايج يك بررسي نشان مي‌دهد كه رژيم غذايي مناسب مي‌تواند اثربخشي درمان اختلال دو قطبي را تقويت كند.

 كيفيت رژيم غذايي بر بسياري از جنبه هاي سلامت جسمي و رواني فرد تاثير مي‌گذارد. در اين مطالعه متخصصان بررسي كردند كه آيا اين فاكتور مي‌تواند بر اثربخشي درمان اختلال‌هاي رواني و خلق و خو به ويژه اختلال دو قطبي تاثيرگذار باشد؟

خلق و خوي افراد مبتلا به اختلال‌ دو قطبي در نوسان است. در برخي مواقع فرد در شرايطي قرار مي‌گيرد كه احساس سرخوشي دارد و به رفتارهاي پرخطر اقدام مي‌كند و در برخي مواقع با وضعيت افسردگي و خواب آلودگي و بي‌حوصلگي خود را نشان مي‌دهد.

از آنجاييكه اين دو نوع رفتار افراطي از ويژگي‌هاي اختلال دو قطبي به حساب مي‌آيند، اغلب درمان اين دو ويژگي رفتاري با اثربخشي مشابه كار دشواري است.

در اين بررسي گروهي از محققان استراليايي، آلماني و آمريكايي براساس مطالعات خود دريافتند كه وزن و عادات تغذيه‌اي ممكن است بر چگونگي اثربخشي روش‌هاي درماني اختلال‌ دو قطبي تاثيرگذار باشد. رژيم غذايي مناسب ممكن است در درمان علائم افسردگي و بي‌حوصلگي در اين بيماران كمك كننده باشد.همچنين، رژيم غذايي ناسالم به تشديد التهاب در بدن منجر مي‌شود كه تاثير منفي بر علائم بيمار مي‌گذارد.

به گزارش مديكال نيوزتودي، به گفته «ملاني آشتون» محقق ارشد اين مطالعه، تاييد يافته‌هاي بدست آمده خبر خوبي براي بيماران مبتلا به اختلال دو قطبي است، چرا كه نياز بيشتري به روش‌هاي درماني بهتر براي رفع علائم افسردگي و بي‌حوصلگي در اين بيماران احساس مي‌شود.  


برگشت به تلکس خبرها