تلکس خوزنا : واريز سود سهام عدالت از دي‌ماه
شنبه، 21 مهر 1397 - 10:00     کد خبر: 80328

خبرگزاري تسنيم:سود سهام عدالت مربوط به سال مالي ۹۶ شركت‌هاي سرمايه‌پذير از دي‌ماه به حساب مشمولان واريز مي‌شود.

 طرح سهام عدالت در حالي از سال 1385 تا كنون در حال اجرا است كه بر اساس آن از محل سود سهام تخصيص‌يافته به مشمولان، اقساط اين سهام طي مدت 10 سال تسويه شده است.

بر اين اساس از سال گذشته و با پايان يافتن مهلت تسويه اقساط سهام عدالت، سود اين سهام به‌صورت نقدي به مشمولان در حال پرداخت است.

امسال نيز رفته رفته مجامع سال 1396 شركت‌ها در حال برگزاري است كه پس از پايان اين زمان، واريز سود سهام عدالت مربوط به سال مالي 1396 شركت‌هاي سرمايه‌پذير به مشمولان آغاز خواهد شد.

در اين خصوص مشمولان سهام عدالتي كه ارزش سهام آنها يك ميليون تومان است در حالي سال گذشته 150 هزار تومان و ساير مشمولان به‌تناسب سهام خود سود گرفتند كه با توجه به رشدهاي اخير سهام شركتها در بورس پيش‌بيني مي‌شود سود واريزي به حساب مشولان در سال جاري بيش از سال گذشته باشد.

اين در شرايطي است كه از دي‌ماه سال جاري به‌صورت تدريجي سود سهام عدالت كليه مشمولاني كه شماره شباي حساب بانكي خود را وارد سامانه سهام عدالت كرده‌اند، به حساب آنها واريز خواهد شد.

نكته قابل توجه در اين زمينه اين است كه مشمولان براي دريافت سود سهام عدالت خود ديگر نيازي به ثبت دوباره شماره شباي حساب بانكي خود در سامانه سهام عدالت ندارند.


برگشت به تلکس خبرها