تلکس خوزنا : كاهش چند درجه‌اي دما در استان خوزستان
شنبه، 21 مهر 1397 - 17:22     کد خبر: 80334

خبرگزاري تسنيم:مديركل هواشناسي استان خوزستان گفت: تا اواسط هفته روند كاهش دما به ميزان ۲ الي ۳ درجه در استان خوزستان پيش بيني مي شود.

محمد سبزه‌زاري در زمينه آخرين وضعيت جوي استان خوزستان اظهار داشت: حداكثر ر طوبت در شهرستان‌هاي آبادان 100، شادگان 98، ماهشهر 95، كشاورزي اهواز 86، هنديجان 85 درصد و ميزان حداقل ديد افقي در شهرستان‌هاي شادگان 500 متر، آبادان1200 متر و ماهشهر1400 متر است.

وي بيان كرد: بررسي نقشه‌ها تا اواسط هفته با شدت و ضعف جنوبي بودن جريانات جوي و بالا بودن ضرايب ناپايداري را نشان مي‌دهد كه در بعضي ساعات به ويژه بعدازظهرها باعث افزايش ابر و بعضا رگبار و رعد و برق پراكنده به ويژه در مناطق شرقي و شمالي و با احتمال تندباد لحظه‌اي و گرد وغبار در بخش‌هاي از استان به ويژه در جنوبي و غربي و بعضا مركزي را پيش بيني مي شود.

مديركل هواشناسي استان خوزستان با اشاره به اين‌كه در صبحگاه نيز افزايش رطوبت و شرجي يا مه صبحگاهي را خواهيم داشت، ادامه داد: در اين مدت روند كاهش دما به ميزان 2 الي 3 درجه در استان خوزستان را خواهيم داشت.

وي گفت: در شبانه‌‌روز گذشته ايذه با 16.2 درجه سانتي‌گراد و رادار اهواز با 41.6 درجه سانتي‌گراد به‌‌‌ترتيب خنك‌ترين و گرم‌ترين نقاط استان بوده‌اند و نوسانات دماي هواي اهواز بين 24 و 41 درجه سانتي‌گراد بوده است.


برگشت به تلکس خبرها