تلکس خوزنا : نحوه خروج از كشور مشمولان براي مراسم اربعين
شنبه، 21 مهر 1397 - 21:46     کد خبر: 80339

خبرگزاري فارس: سردار ابراهيم كريمي جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا اظهار داشت: به منظور ارائه تسهيلات بيشتر به مشمولان براي شركت در راهپيمايي معنوي پياده روي اربعين حسيني(ع)، بازه زماني صدور مجوز خروج از كشور براي اين دسته از مشمولان به كشور عراق از 20 روز به 30 روز افزايش پيدا كرد.

وي بيان داشت: با توجه به پيش بيني استقبال بسيار زياد مشمولان و به منظور جلوگيري از تراكم در فرآيند صدور مجوز، مشمولان واجد شرايط خروج از كشور بايد هرچه سريعتر نسبت به اخذ مجوز خروج از كشور به صورت اينترنتي اقدام كنند.

سردار كريمي در خصوص نحوه خروج از كشور دانشجويان براي سفر زيارتي كربلاي معلي گفت: برابر تفاهم صورت گرفته سازمان وظيفه عمومي با ستاد عمره و عتبات دانشگاه ها، دانشجويان در صورت تمايل از بهره مندي ضمانت ستاد مذكور، مي توانند با مراجعه به دفاتر اين ستاد كه در دانشگاه محل تحصيل مستقر هستند، نسبت به تكميل فرم هاي مربوطه اقدام كنند.

اين مقام مسئول بيان داشت: از امسال متقاضيان فوق بايد با ورود به درگاه خدمات الكترونيك انتظامي به نشاني www.epolice.ir كدملي و كد سخا را وارد و درخواست خروج از كشور خود را ثبت كنند و پس از تاييد معافيت تحصيلي توسط دانشگاه مربوطه، مشمول بايد مبلغ يكصد هزار تومان را به عنوان وديعه به صورت اينترنتي پرداخت و كد سخا را كه از طريق سامانه قرارگاه اربعين دريافت شده نيز ثبت كنند و در نهايت ظرف 24 ساعت كاري، مجوز خروج از كشور توسط سازمان وظيفه عمومي صادر خواهد شد.

وي گفت: دانشجوياني كه تمايل به بهره مندي از ضمانت ستاد عمره و عتبات دانشگاه ها را ندارند، طبق روال گذشته بايد با ورود كد ملي و كد سخا در درگاه خدمات الكترونيك انتظامي www.epolice.ir نسبت به ثبت درخواست اينترنتي خروج از كشور اقدام و با پرداخت سه ميليون تومان به عنوان وثيقه از مجوز خروج از كشور بهره مند شوند.

سردار كريمي در ادامه اظهار داشت: دارندگان برگ آماده به خدمت در صورتي كه تاريخ بازگشت به كشورآنان، يك ماه قبل از تاريخ اعزام به خدمتشان باشد مي توانند از طريق درگاه خدمات الكترونيك انتظاميwww.epolice.ir براي ثبت درخواست خروج از كشور اقدام كنند.

جانشين سازمان وظيفه عمومي بيان داشت: طلاب حوزه هاي علميه نيز طبق تفاهم هاي صورت گرفته مي توانند با مراجعه به مراكز مديريت حوزه علميه استان ها و ضمانت حوزه هاي علميه، بدون نياز به سپردن وثيقه، مجوز خروج از كشور دريافت كنند.

وي خاطرنشان كرد: افرادي كه در قانون جريمه مشمولان غايب ثبت نام كرده اند در صورت پرداخت حداقل نيمي از مبلغ جريمه مي توانند براي كليه سفرهاي زيارتي و سياحتي با سپردن وثيقه كامل مجوز خروج از كشور دريافت كنند.

اين مقام مسئول اذعان داشت: دانش آموزان مشمول بايد با گواهي اشتغال به تحصيل به وظيفه عمومي محل سكونت خود مراجعه كنند.


برگشت به تلکس خبرها