تلکس خوزنا : بليت پرواز‌هاي اربعين به پايان رسيد
یکشنبه، 22 مهر 1397 - 08:55     کد خبر: 80342

خبرگزاري ايسنا: در شرايطي كه طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته از سوي سازمان هواپيمايي كشوري سفرهاي اربعين امسال از ۲ تا ۱۲ آبان‌ماه انجام خواهد شد، بخش قابل توجهي از ظرفيت بليت پروازهاي اربعين به پايان رسيده است.

براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته با هماهنگي سازمان هواپيمايي كشوري و ايرلاين‌هاي داخلي، در اربعين امسال نيز يك نرخ مصوب براي پروازهاي مستقيم ميان شهرهاي مختلف ايران و فرودگاه‌هاي دو شهر نجف و بغداد در عراق در نظر گرفته شد تا بدين ترتيب مسافران بتوانند با پرداخت دو ميليون و ۲۰۰ هزار تومان در مسير تهران – نجف – تهران و تهران – بغداد – تهران بليت پروازهاي مدنظر خود را تهيه كنند.

در شرايطي كه حدود دو هفته تا آغاز رسمي سفرهاي اربعين باقي‌مانده بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه بخش قابل توجهي از ظرفيت پروازهاي رفت از ايران به سمت عراق در روزهاي منتهي به مراسم اربعين به پايان رسيده و تنها تعداد معدودي بليت برخي پروازهاي يك طرفه به سمت عراق باقي‌مانده است.

گزارش هاي رسيده حاكي از آن است كه ايرلاين‌هاي ايراني در طول اين مدت به نرخ‌هاي مصوب عمل كرده اند و خبري از گرانفروشي در بازار بليت اربعين وجود ندارد.

براي مسافراني كه قصد دارند همچنان به شكل هوايي به عراق سفر كنند تنها گزينه‌هاي محدودي بليت ايرلاين‌هاي خارجي باقي‌مانده كه اكثر قريب به اتفاق‌ آنها به شكل غيرمستقيم و حداقل با يك توقف انجام مي‌شوند كه رقم آنها نيز بسيار بالاتر از نرخ‌هاي مصوب است.

در مسير برگشت شرايط يافتن بليت از مسير رفت نيز دشوارتر شده تا جايي كه در روزهاي پس از مراسم اربعين تقريبا هيچ پروازي ظرفيت انتقال مسافران از عراق به سمت ايران را ندارد.

در اين مسير نيز ايرلاين‌هاي خارجي گزينه‌هايي را ارائه كرده‌اند كه باز هم با توجه به توقف‌هاي برنامه‌ريزي شده و نرخ‌هاي بسيار بالاي بليت عملا براي مسافران صرفه اقتصادي نخواهد داشت.

رضا جعفرزاده – سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري - در گفت‌وگو با ايسنا، با توجه به برنامه‌ريزي صورت گرفته براي تعيين نرخ مصوب در سفرهاي اربعين از مسافران خواست كه تنها بليت مدنظر خود را از سامانه‌ها يا مراكز رسمي فروش بليت كه فهرست آن در سايت اين سازمان قرار گرفته تهيه كنند تا با توجه به شلوغي فرودگاه‌ها در روزهاي منتهي به اين مراسم با مشكلاتي مانند فروش بليت با قيمت بالاتر يا فروش بليت‌هاي تقلبي مواجه نشوند.

با توجه به فرارسيدن اربعين حسيني در هشتم آبان‌ماه امسال سه معاونت راهداري، راه‌آهن و سازمان هواپيمايي در وزارت راه و شهرسازي برنامه‌ريزي‌هاي ويژه‌اي براي انتقال زائران ايراني در دستور كار قرار داده‌اند.


برگشت به تلکس خبرها