تلکس خوزنا : آغاز توزيع سبد حمايتي كارمندان از هفته آينده
دوشنبه، 28 آبان 1397 - 14:00     کد خبر: 80919

خبرگزاري فارس: محمد شريعتمداري در حاشيه كنفرانس ملي كودكان داراي معلوليت گفت: سبد حمايتي دولت كه از هفته‌هاي اخير در برنامه كاري وزارت رفاه قرار گرفته حدود نيمي از جمعيت كشور را در بر مي‌گيرد.

وي ادامه داد: افرادي كه اولويت قرارگيري در اين طرح هستند افراد تحت پوشش نهادهاي حمايتي مانند كميته امداد، بهزيستي و افراد پشت نوبتي اين سازمان‌ها بوده كه در مرحله اول طرح، بسته حمايتي خود را مي‌گيرند.

شريعتمداري با اشاره به اجراي مرحله اول توزيع بسته حمايتي گفت: مرحله دوم سياست جبراني دولت است كه شامل اقشاري مي‌شود كه حقوق ثابت مي‌گيرند و به نوعي پرداخت‌هايشان متكي به دولت است كه از طريق سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد اميدواريم ظرف روزهاي آينده در فيش حقوقي آنها پرداخت شود.

وزير رفاه مبلغ پرداختي به اين كارمندان دولت را ۲۰۰ هزار تومان اعلام كرد و گفت: مرحله سوم براي جلوگيري از همپوشاني‌ها اجرا مي‌شود كه براي اين مرحله منتظر اجراي مرحله‌هاي قبلي هستيم، مذاكراتي را با معاون اول رئيس جمهور برگزار كرده و در مرحله سوم كارگران ساختماني و اقشار آسيب‌پذيري كه حداقل دستمزد را مي‌گيرند ديده مي‌شود.

وزير رفاه تأكيد كرد: رئيس جمهور در نظر دارد به اين مشمولان نيازمند، سبد كالايي به جاي نقدي داده شود و بيشتر به سمت تأمين كالا به اين اشخاص برويم.

وي در پاسخ به اين سوال كه كدام دسته از كارمندان دولت مشمول اين طرح هستند، گفت: همه كارمندان را ديده‌ايم، افرادي كه حقوق زير ۳ ميليون توماني مي‌گيرند مشمول مي‌شوند.

وي در پاسخ به سوال ديگر فارس مبني بر زوجيني كه كارمند دولت هستند و نحوه پرداخت به هر يك چگونه است، گفت: جزئيات طرح و نحوه توزيع در مرحله دوم توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد تعيين خواهد شد.

وزير رفاه در مورد زمان اجراي اين طرح گفت: توزيع بسته‌ها شروع شده و مرحله دوم و سوم طرح قبل از حقوق و دستمزد ماهانه يا به همراه آن بايد پرداخت شود.

وي گفت: اينكه بگوييم در چند مرحله اين طرح اجرا مي‌شود بستگي به منابع و بودجه سال ۹۸ دارد.

شريعتمداري در پايان اعتبار بودجه مرحله اول توزيع بسته‌هاي حمايتي دولت را ۳ هزار ميليارد تومان اعلام كرد.


برگشت به تلکس خبرها