تلکس خوزنا : وام عتبات دانشجويي بيشتر شد
سه شنبه، 29 آبان 1397 - 13:42     کد خبر: 80929

خبرگزاري ايسنا:به دنبال تفاهم‌ سه‌جانبه سازمان حج و زيارت، ستاد عمره و عتبات دانشجويي و بانك ملت، سهيه وام عتبات دانشجويان افزايش يافت.

 حجت‌الاسلام محمدرضا فقيهي ـ رييس ستاد عمره و عتبات دانشجويي ـ در جريان امضاي اين تفام‌هنامه كه امروز (سه‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه) در محل سازمان حج و زيارت انجام شد، با اشاره به هدف‌گذاري فرهنگ و دين از جانب دشمن، اظهار كرد: درحالي در آستانه چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي قرار داريم كه بخش دانشگاهي با دستاوردهاي بسياري روبرو شده، از جمله افزايش مراكز آموزشي و شمار دانشجويان ايراني كه تا پيش از انقلاب جمعيت آن‌ها حدود ۱۸۰ هزار نفر بود و اينك به بيش از چهار ميليون و ۶۰۰ هزار تن رسيده است.

وي به تسهيلاتي كه به سفر عمره و عتبات دانشجويان تخصيص داده و حجم اين سفرها را افزايش داده است، اشاره كرد و افزود: در سال ۹۶ درحالي ۱۹۱ هزار دانشجو براي سفر عتبات ثبت‌نام كردند كه اعزام در اين حوزه بدون قرعه‌كشي بود، اما با استقبالي كه صورت گرفت ناچار شديم اولويت‌هاي عتبات را همانند عمره با قرعه‌كشي تعيين كنيم.

به گفته او، در آن سال بيش از ۲۲ هزار دانشجو و ۱۱۰۰ استاد عضو هيات علمي دانشگاه‌ها به عتبات عاليات عراق اعزام شدند كه بيشتر آن‌ها نخستين سفرشان را به عتبات تجربه مي‌كردند. ما اميدوارم جمعيت دانشجوان اعزامي بيشتر از اين شود.

فقيهي با اشاره به تسهيلات بانكي كه در اختيار دانشجويان قرار گرفته است، افزود: وام دانشجويي براي سفر هوايي عتبات ۳ ميليون و براي سفر زميني ۲ ميليون تومان شده است. سال گذشته بيش از ۶۰ درصد جمعيت دانشجويان اعزامي، يعني حدود ۱۴ هزار دانشجو از اين تهسيلات بهره‌مند شدند.

محمد بيگدلي ـ رييس بانك ملت ـ نيز با يادآوري اين‌كه پرداخت تسهيلات سفرهاي زيارتي عمره و عتبات از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است، گفت: تا كنون ۱۵۰ هزار فقره تسهيلات به ارزش يك هزار و ۱۰۰ ميليارد ريال در قالب قرض‌الحسنه به سفرهاي عمره دانشجويي و در فاصله سال‌هاي ۹۵ تا ۹۷ پس از لغو سفر عمره، ۴۲ هزار فقره تسهيلات به ارزش ۵۰۰ ميليارد ريال در قالب قرض‌الحسنه به سفرهاي عتبات دانشجويي تخصيص داده شده است.

به گفته او، ۴۵ ميليارد ريال نيز براي تهيه اقلام فرهنگي اين سفرها هزينه شده است.

بيگدلي افزود: پس از تفاهم با ستاد عمره و عتبات دانشجويي به دنبال افزايش هزينه‌هاي اين سفر، ميزان تسهيلات عتبات دانشجويي نيز براي امسال افزايش يافت كه سود آن همچنان ۴ درصد است.

حميد محمدي ـ رييس سازمان حج و زيارت ـ نيز بيان كرد: اين تفاهم سه جانبه سفر دانشجويان را به عتبات عاليات را بيش از گذشته تسهيل خواهد كرد.


برگشت به تلکس خبرها