تلکس خوزنا : پرداخت معوقه‌هاي فرهنگيان تا سه هفته آينده
سه شنبه، 29 آبان 1397 - 13:45     کد خبر: 80931

خبرگزاري ايرنا: سيد محمد بطحايي وزير آموزش و پرورش گفت: با مساعدت سازمان برنامه و بودجه بخش عمده‌اي از معوقه‌ها شامل پاداش بازنشستگان و معوقات نيرو‌هاي حق التدريسي در سال ۱۳۹۶ پرداخت شده است.

وي با بيان اينكه تنها چهار مورد از معوقات فرهنگيان پراخت نشده و در حال طي مراحل اداري براي پرداخت است، ادامه داد: در تمام استان ها، معوقه نيرو‌هاي حق التدريس تا ابتداي مهرماه امسال پرداخت و تسويه شده است.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به كمبود نيروي انساني در مدارس، گفت: سال تحصيلي جديد با ۱۳۶ هزار نفر كمبود معلم در مدارس كشور آغاز شد.

بطحايي بيان كرد: در سال تحصيلي آينده بخشي از كمبود معلم در مدارس كشور با جذب فارغ التحصيلان دانشگاه فرهنگيان جبران مي‌شود.

وي اضافه كرد: همچنين با توجه به قانون مصوب مجلس، سال آينده با بكارگيري معلمان حق التديس، مربيان پيش دبستاني و نهضتي‌ها مشكل كمبود نيروي انساني در آموزش و پرورش كاهش خواهد يافت.

بطحايي ادامه داد: رشد ۶ درصدي جمعيت دانش آموزي كشور يكي از دلايل عمده كمبود معلم در مدارس در سال تحصيلي جاري بود، اما سال آينده با توجه به اينكه اين ميزان رشد تعداد دانش آموز وجود نخواهد داشت، مشكل كمبود معلم نيز نسبت به امسال بهبود خواهد يافت.

وزير آموزش و پرورش ادامه داد: علاوه بر اين وزارت آموزش و پرورش امسال از ۲۰ هزار نيروي انساني و سال آينده از ۶۰ هزار نفر كه شرايط بازنشستگي را داشته اند تقاضاي به تاخير انداختن درخواست بازنشستگي كرده است كه بخشي از كمبود معلم نيز از اين طريق جبران مي‌شود.

بطحايي گفت: امسال با بكارگيري نيرو‌هاي حق التدريس، مشكل كمبود معلم نسب به سال قبل وضع بهتري داشت و در سال آينده نيز نسبت به امسال وضع مطلوب تري در جذب معلمان جديد و كاهش نياز خواهيم داشت.


برگشت به تلکس خبرها