تلکس خوزنا : راهكارهاي ساده‌ تقويت حافظه
سه شنبه، 29 آبان 1397 - 16:09     کد خبر: 80933

خبرگزاري مهر:يك كارشناس آموزشي، راهكارهاي ساده تقويت حافظه را تشريح كرد و گفت: تقويت حافظه كوتاه‌مدت به ذهن كمك مي‌كند تا اطلاعات جديد سريع‌تر به خاطر سپرده و در نتيجه با سرعت بالا بكار گرفته شوند.

 مرتضي جاويد، با بيان اينكه براي مديريت اطلاعات و فراموش نشدن جزئيات روزانه، انجام برخي تمرينات مغزي ضروري است، اظهارداشت: به همان ترتيب كه فعاليت‌هاي جسمي و ورزش عضلات را تقويت مي‌كنند، تمرين‌هاي ذهني نيز فعاليت‌هاي مغزي را بهبود مي‌بخشند.

وي افزود: تقويت حافظه كوتاه‌مدت به ذهن كمك مي‌كند تا اطلاعات جديد سريع‌تر به خاطر سپرده و در نتيجه با سرعت بالا بكار گرفته شوند.

اين كارشناس آموزشي با بيان اينكه استدلال كردن از برترين مهارت‌هايي است كه مغز و ذهن را قوي و نيرومند مي‌كند، ادامه داد: ذهن‌تان را به استدلال، شيوه‌هاي سازنده و منطقي عادت دهيد.

جاويد با بيان اينكه اگرچه اين فناوري‌ها به صرفه‌جويي در زمان منجر مي‌شود اما به سرزندگي ذهن آسيب مي‌زند اظهار داشت: براي حل اين مشكل، كافي است هر روز يك محاسبه ذهني انجام دهيد.

وي با تاكيد بر اينكه توانايي‌هاي مغزي‌تان را بشناسيد گفت: متنوع ياد بگيريد. ياد گرفتن نكات جديد، بدون اينكه نورون‌هاي مغزي را خسته كند، به حفظ شدن فعاليت‌هاي ذهني منتهي مي‌شود.

جاويد با بيان اينكه اگر بتوانيد چند كار را همزمان انجام دهيد، توانايي‌هاي ذهني به ميزان قابل توجهي افزايش خواهد يافت، افزود: تكرار و تمرين از عوامل موفقيت در دستيابي به اين شيوه است.


برگشت به تلکس خبرها