تلکس خوزنا : تصميمات جديد درباره بنزين در هفته آينده
سه شنبه، 29 آبان 1397 - 16:15     کد خبر: 80935

خبرگزاري ايسنا:وزير كشور با بيان اينكه سوخت يكي از كالاهاي اساسي است، به افزايش قيمت ارز اشاره كرد و گفت: قرار شد هفته آينده جلسه مستقلي با تعدادي از دستگاههاي مرتبط با موضوع سوخت گذاشته شود تا درباره بنزين تصميمات جديدي بگيريم.

 عبدالرضا رحماني فضلي در جلسه ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز درباره ٢٤ هزارتن كالاهاي اموال تمليكي بلاتكليف كه اموال بيت المال است، تصريح كرد: طبق گزارش اعلام شده ارزش اين كالاها ۲۳ هزار ميليارد تومان است كه بايد به سرعت از سوي وزارت اقتصاد تعيين تكليف شود.

وزير كشور تاكيد كرد: در اين زمينه وزارت اقتصاد و دارايي متولي است كه بايد جلسه بگذارد و پيگيري كند تا اين اموال كه بيت المال است به سرعت تعيين تكليف شود.

رحماني فضلي با قدرداني از اعضاي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز براي سرعت بخشي در اجراي امور بيان كرد: همه اعضاي ستاد با توجه به جلسات زمانبندي شده تا پايان سال بايد اقدامات دستگاه خود را گزارش كنند و اگر گزارش و دلايل آنها براي اقداماتي كه انجام نشده است قابل قبول نباشد، بايد پاسخگو باشند.

وزير كشور درباره موضوع سوخت خاطرنشان كرد: با توجه به مصوبه جلسه گذشته ستاد ، برنامه ريزي لازم صورت گرفته است كه در اين زمينه، هم وزارت نفت متولي است و هم دستگاههايي مانند سپاه و نيروي انتظامي كه اقدامات مورد نظر را در مناطق مرزي انجام  دهند.

رحماني فضلي تاكيد كرد: دستگاههايي هم كه به نوعي در موضوع سوخت به ويژه بنزين مرتبط هستند بايد ماموريت هاي خود را انجام دهند.

رحماني فضلي مبارزه با قاچاق، فساد، رانت و پولشويي را در فرايند مبارزه با قاچاق كالا توصيف كرد و افزود: اگر بتوانيم مبداء، مقصد و مسير كالاها را كنترل كنيم مي‌توانيم در اين زمينه موفق باشيم.

وزير كشور تصريح كرد: كنترل مبداء، مقصد و مسير كالا صرفا به معناي كنترل فيزيكي نيست، بلكه كنترل به معناي رصد و نظارت بر اين فرايند است كه از مسير قانوني خارج نشود، اگر اين امر اتفاق بيفتد، قطعا توفيقات بيشتري در مبارزه را با قاچاق خواهيم داشت.


برگشت به تلکس خبرها