تلکس خوزنا : پيامك تخلف از مقررات به رانندگان خاطي ارسال مي‌شود
سه شنبه، 29 آبان 1397 - 21:45     کد خبر: 80937

خبرگزاري تسنيم:اعضاي كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي به ارسال پيامك جريمه تخلف از مقررات راهنمايي و رانندگي به رانندگان خاطي راي مثبت دادند.

اصغر سليمي، سخنگوي كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به جلسه عصر امروز (سه‌شنبه 29 آبان) اين كميسيون، اظهار داشت: الحاق يك تبصره به ماده 8 قانون تخلفات رانندگي در دستوركار امروز اعضاي كميسيون قرار داشت.

وي در تشريح اين طرح گفت: طبق اين طرح وزارت ارتباطات و فنآوري اطلاعات موظف است، حسب اعلام پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي، اطلاع‌رساني جريمه تخلف از مقررات راهنمايي و رانندگي را به صورت پيامك به مالك وسيله نقليه انجام دهد؛ هزينه پيامك بر عهده مالك وسيله نقليه است.

سخنگوي كميسيون شوراهاي مجلس در همين راستا تصريح كرد: براساس اين طرح هر زمان كه دوربين و يا پليس راهنمايي و رانندگي تخلف يك راننده از مقررات راهنمايي و رانندگي را ثبت كرد اين تخلف بايد بلافاصله از طريق پيامك به راننده وسيله نقليه ارسال شود تا فرد در جريان تخلف قرار گيرد.

سليمي در تشريح فوايد اين طرح اظهار داشت: اين طرح باعث مي‌شود فرد بلافاصله در جريان تخلف خود قرار گيرد و اقدام به پرداخت آن كند تا جريمه سنگين‌تر نشود و علاوه بر آن جنبه پيشگيري هم دارد تا راننده خاطي ديگر در ادامه مسير تخلف نكند.

نماينده مردم سميرم در مجلس تاكيد كرد: نمايندگان به طرح مذكور رأي مثبت دادند. اين طرح براي بررسي در صحن علني تقديم هيئت رئيسه پارلمان مي‌شود.

سليمي با بيان اينكه آقاي كوليوند رئيس اورژانس 115 نيز در اين جلسه حضور داشت، اضافه كرد: رئيس اورژانس گزارشي از عملكرد اورژانس در چهارشنبه سوري سال گذشته، راهپيمايي اربعين و ... به نمايندگان ارائه داد.


برگشت به تلکس خبرها