تلکس خوزنا : پرداخت كمك جبراني خانوارهاي كم‌درآمد ابلاغ شد
چهارشنبه، 30 آبان 1397 - 08:48     کد خبر: 80940

خبرگزاري مهر:دستورالعمل توزيع مرحله اول بسته پرداخت كمك جبراني و حمايت غذايي از سوي معاون اول رئيس جمهور ابلاغ شد كه بر اساس آن سهم ريالي هر خانوار به نسبت تعداد جمعيت مشخص شده است.

هيئت وزيران در جلسه ۲۷ آبان ماه به پيشنهاد مشترك سازمان برنامه و بودجه كشور و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و در اجراي مصوبه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي، دستورالعمل بسته پرداخت كمك جبراني و حمايت غذايي از گروه هاي كم درآمد جامعه را تصويب كرد.

بر اساس «دستورالعمل بسته پرداخت كمك جبراني و حمايت غذايي از گروه هاي كم درآمد جامعه» سازمان برنامه و بودجه كشور مجاز است براي پرداخت كمك جبراني به ميزان ۲۰۰ هزار تومان به كاركنان رسمي و پيماني كشوري و لشگري، كاركنان قراردادي و كاركنان شركتي دستگاههاي اجرايي كه از محل منابع بودجه عمومي، حقوق دريافت مي كنند و جمع مبلغ مندرج در آخرين حكم كارگزيني براي كاركنان رسمي و پيماني و همچنين مبلغ ماهيانه قرارداد منعقده براي كاركنان قراردادي و شركتي، كمتر از ۳ ميليون تومان است، از طريق حساب هاي بانكي متصل به حقوق و مزاياي كاركنان مشمول، اقدام كند.

همچنين بازنشستگان صندوق هاي بازنشستگي كشوري، سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح (لشگري)، صندوق بازنشستگي فولاد و ساير صندوق هاي بازنشستگي مشابه كه بخشي از مستمري مشمولين آنها از محل منابع بودجه عمومي تامين مي شود و مجموع آخرين حكم حقوقي (مستمري) در سال ۱۳۹۷ هر يك از آنها كمتر از ۳ ميليون تومان است، از طريق حساب هاي بانكي متصل به حقوق (مستمري) آنها به حساب آنها واريز مي شود.

وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي موظف است با هماهنگي سازمان برنامه و بودجه كشور براي حمايت غذايي از گروه‌هاي كم درآمد به شرح زير اقدام نمايد:

خانوارهاي تحت پوشش و پشت نوبتي كميته امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي كشور از طريق واريز مبلغ به حساب هاي بانكي متصل به يارانه هاي نقدي از اين سبد حمايتي بهره مند مي شوند.

همچنين خانوارهاي تحت پوشش بنياد شهيد و امور ايثارگران از طريق حساب متصل به مستمري سرپرست خانوار مشمول سبد حمايت غذايي مي شوند.

خانوارهاي با درآمد ماهانه كمتر از ۳ ميليون تومان از جمله گروه هاي كارگران ساختماني، فاقي بافان و شاغلان صنايع دستي، مشاغل آزاد و خويش فرمايان و رانندگان بين شهري و درون شهري، زنبورداران، كارگران باربر، شاغلين كسب و كارهاي خانگي، كارگران كارگاههاي متفرقه، عشاير و روستائيان، دريافت كنندگان بيمه بيكاري و ساير گروه هاي مشمول كه توسط وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي شناسايي مي شوند.

ساير خانوارهاي كم درآمد ماهانه كمتر از ۳ ميليون تومان، درخواست آنها پس از بررسي توسط كميته امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي كشور پذيرفته مي شود. وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي موظف است با استفاده از اطلاعات در اختيار از طريق كميته امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي كشور، به درخواست كتبي اشخاص، پس از اجازه آنها به دسترسي وزارتخانه هاي مذكور، به حساب هاي بانكي مربوط رسيدگي كند.

بر اساس اين دستورالعمل، شركت هاي دولتي، بانك ها و موسسات انتقاعي وابسته به دولت مجازند از محل منابع خود نسبت به اجراي اين تصويب نامه اقدام كنند.

كمك به تامين غذا براي مدارس شبانه روزي و ديگر گروه هاي مشابه از محل منابع موضوع اين تصويب نامه مجاز است.

بر اساس اين گزارش، منابع اجراي اين طرح تا مبلغ ۹ هزار ميليارد تومان از منابع حاصل از مابه التفاوت تسعير قيمت خوراك و سوخت كارخانجات پتروشيمي، فولادي و پالايشگاه ها، براي مصارف موضوع اين تصويب نامه اختصاص مي يابد و سازمان برنامه و بودجه كشور موظف است مازاد اين اعتبار را صرف حمايت از توليد، اشتغال و قراردادهاي پيمانكاران طرح هاي تملك دارايي سرمايه اي كند.


برگشت به تلکس خبرها