تلکس خوزنا : ارتباط آلودگي هوا با مرگ زودرس
چهارشنبه، 30 آبان 1397 - 13:07     کد خبر: 80948

خبرگزاري ايسنا : نتايج يك تحقيق نشان مي‌دهد آلودگي هوا از ميانگين طول عمر در جهان دو سال كاسته است.

بررسي‌ها حاكي از آن است آلودگي هوا موجب شده تا از ميانگين طول عمر افراد در سراسر جهان تقريبا دو سال كاسته شود و باعث شده آلودگي هوا بزرگترين تهديد براي سلامت انسان به حساب آيد.

در اين بررسي محققان به انجام مطالعاتي روي ذرات آلاينده توليد شده از احتراق سوخت‌هاي فسيلي به كار رفته در صنايع و خودروها پرداختند و مشخص شد كه در بسياري از مناطق كشورهايي همچون چين و هند كه بيشترين آسيب را از آلودگي هوا متحمل شده‌اند طول عمر افراد حدود شش سال كوتاه شده‌ است.

محققان آمريكايي اظهار داشتند: درحاليكه افراد مي‌توانند با خودداري از استعمال سيگار از خود در برابر ابتلا به بيماري‌ها مراقبت كنند، نمي‌توانند در حفاظت از خود در برابر هوايي كه تنفس مي‌كنند اقدامي انجام دهند.

سازمان بهداشت جهاني (WHO) اعلام كرده‌ است: ۹۰ درصد از مردم جهان در معرض هواي آلوده قرار دارند و تنفس هواي آلوده به فوت سالانه هفت ميليون انسان و آسيب ديدن ميلياردها انسان ديگر منجر مي‌شود.

به گفته كارشناسان، در صورتيكه دستورالعمل‌هاي سازمان بهداشت جهاني در هند رعايت شود طول عمر مردم هند به طور ميانگين ۴.۳ سال بيشتر مي‌شود.

به گزارش روزنامه گاردين، ميانگين جهاني كاهش طول عمر ۱.۸ سال اعلام شده درحاليكه كاهش طول عمر ناشي از استعمال دخانيات ۱.۶ سال است.


برگشت به تلکس خبرها