تلکس خوزنا : واريز كمك هزينه نقدي كارگران طي ۳ روز آينده
یکشنبه، 23 دی 1397 - 19:46     کد خبر: 81806

خبرگزاري فارس: در حالي پرداخت بسته حمايتي كارگران ميان مسئولان دو دستگاه دولتي پاسكاري مي‌شود كه سازمان برنامه و بودجه با صدور اطلاعيه اي اعلام كرده است كه در صورت نهايي شدن ليست بسته مورد نظر تا ۷۲ ساعت ديگر پرداخت مي‌شود.

اكبر ايزدي مديرعامل سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها  در پاسخ به اين سوال كه چه زماني سبد حمايتي كارگران مشمول بيمه تامين اجتماعي پرداخت مي‌شود، اظهار داشت: در اين رابطه مشكل مالي نداريم بايد زمان آن را از وزارت رفاه بپرسيد. 

مديرعامل سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها در پاسخ به اين سوال كه معاون وزير رفاه عنوان كرده كه ليست كارگران مشمول آماده است و منتظر تامين منابع مالي هستيم بيان داشت: ليست را به چه كسي داده‌اند؟ ما از اين موضوع بي‌خبريم،‌ به آقاي ميدري زنگ بزنيد و بگوييد كه آقاي ايزدي مي‌گويد كجا و چه زماني ليست فرستاده‌ايد، نكته ديگر اينكه اطلاعات كدام كارگران را فرستاده‌ايد. 

وي در پاسخ به اين سوال كه منظور از كارگران همان مشمولان سازمان بيمه تامين اجتماعي است، يادآور شد: اگر هر روزي كه بخواهيم اعتبار بسته حمايتي را بدهيم تامين اجتماعي بايد به ما ليست بدهد. چون ما نمي‌دانيم شماره حساب افراد چيست و خود تامين اجتماعي مسئول پرداخت است و ما فقط منابع آن را تامين مي‌كنيم. 

به گزارش فارس، ميدري معاون وزير كار  چهارم دي ماه به فارس گفته بود بعد از آنكه بودجه سبد حمايتي بازنشستگان تامين شود نوبت به كارگران مي‌رسد. اين در حالي مطرح شده كه ايزدي قبلا گفته بود 2 ميليون و 50 هزار بازنشسته سبد خود را دريافت كرده‌اند و براي پرداخت يارانه 10 تا 11 ميليون كارگر منتظر دريافت اطلاعات از وزارت رفاه هستيم. 

در همين باره نيز وزير تعاون ، كار و رفاه اجتماعي 18 دي ماه در جمع خبرنگاران عنوان كرده ليست بيمه‌شدگان تامين اجتماعي آماده است اين ليست در ابتدا شامل 6 ميليون و 400 هزار خانواده بود كه با رفع همپوشاني‌هاي لازم در 30 دي ماه آماده پرداخت است و به محض تامين اعتبار از سوي خزانه مبالغ آن واريز خواهد شد. در هر صورت كار آماده شده و فعلا منتظر تامين منابع هستيم. 

آن طور كه از قرائن پيداست صحبت‌هاي وزير كار و معاونش با يكديگر متفاوت است و اينگونه بر مي‌آيد همچنان ليست كارگران مشمول آماده نيست كه اين موضوع با گذشت زمان شفافتر مي شود.

طبق مصوبه دولت متولي تامين اعتبار بسته حمايتي سازمان هدفمندي و غربال مشمولان نيز وزارت رفاه است. در حال حاضر سبد حمايتي كارگران در پيچ و خم اداري و پاسكاري دو دستگاه دست به دست مي‌شود و خبري از شفاف‌سازي و گفتن حقيقت پشت پرده احتمالي عدم پرداخت بسته كارگران مشمول تامين اجتماعي نيست. 

با اين اوصاف، سازمان برنامه‌و بودجه با انتشار اطلاعيه‌اي اعلام كرده است كه با مشخص شدن آمار نهايي بيمه‌پردازان طي ۷۲ ساعت آينده كمك معيشت مصوب به حساب بيمه‌پرداز واريز خواهد شد.

اين سازمان توضيح داده است: آمار بيمه‌پردازان سازمان تامين اجتماعي بعد از بررسيهاي متعدد و رفع همپوشاني درخصوص بيمه‌شدگاني كه از محل گروه‌ها و جمعيت‌هاي هدف كمك معيشت دريافت نمودند و همچنين تعيين خانوارهايي با درآمد كمتر از سه ميليون تومان در ماه مشخص و به سازمان برنامه و بودجه ارايه شد. پراكندگي كارگاه‌هاي مختلف كه بيمه‌پردازان در آنها اشتغال دارند سبب تطويل بررسي‌هاي مورد نياز شده است.


برگشت به تلکس خبرها