تلکس خوزنا : ۴ خودرويي كه با كمتر از ۵۰ ميليون مي‌توانيد بخريد
یکشنبه، 23 دی 1397 - 19:49     کد خبر: 81808

خبرگزاري فارس: خريد خودرو دست دوم در بازار فعلي ايران به يكي از دغدغه هاي مهم مردم تبديل شده است. بسياري از افراد بودجه محدودي براي خريد خودرو دارند. همين محدوديت بودجه باعث محدوديت انتخاب هاي پيش روي افراد مي‌شود.

مسلما هر خريداري خواستار اين است كه در برابر مبلغي كه براي خريد ماشين مي ‌پردازد، امكانات و كيفيت كافي را نيز دريافت كند. با توجه به اينكه در بازار امروز ايران نوسانات بسياري وجود دارد، براي انتخاب و خريد ماشين بايد بسيار هوشمندانه عمل كرد.

براي بودجه كمتر از 50 ميليون بهتر است به سراغ خريد خودرو دست دوم برويد زيرا در ميان اين خودروها انتخاب هاي بهتر و بيشتري موجود است. در همين راستا در ادامه قصد داريم ليستي از خودروهاي دست دوم زير 50 ميليون را براي شما تهيه كنيم.

با بررسي اين خودروها انتخاب گزينه مناسب با نيازهاي شما راحت تر خواهد شد.

سمند LX

اين خودرو جزو سدان هاي جمع و جور محسوب مي‌شود. اولين سري خودرو سمند LX در سال 1383 توسط شركت ايران خودرو روانه بازار شد. اين خودرو در دو مدل 2گانه سوز و بنزيني بفروش رسيد. حجم باك آن 66 ليتر است و مصرف تركيبي آن 8.3 ليتر است.

موتور سمند LX 4 سيلندر بوده و حداكثر توان موتور 100 اسب بخار و بيشينه سرعت آن 185 كيلومتر بر ساعت است. ويژگي هاي مثبت اين ماشين كابين جادار آن است كه راحتي را براي سرنشينان به ارمغان مي‌آورد.

كيفيت فني قابل قبول در مدل هاي 83 تا 88 باعث شده براي خريد خودرو دست دوم به يكي از گزينه هاي پيش رو تبديل شود. با كمتر از 50 ميليون تومان مدلهاي 95 به پايين اين خودرو براي خريد در دسترس است.

رنو تندر90

اين خودرو از سال 86 روانه بازار خودرو در ايران شد. مدل هاي مختلف تندر90 به دليل نقص هايي كه داشت طي سال هاي گذشته دچار تغييرات زيادي شد. اين خودرو هم‌اكنون در بازار ايران نسبت به رقباي خود از دوام بالاتري برخوردار است. موتور اين خودرو 4 سيلندر بوده و مصرف تركيبي آن 6.9 ليتر است.

قدرت موتور تندر 105 اسب بخار و حداكثر سرعت آن 175 كيلومتر بر ساعت است. اين خودرو نيز جزو سدان هاي كوچك محسوب مي‌شود. حجم باك اين ماشين 50 ليتر است كه با توجه به مصرف پايين بنزين آن به نظر كافي است.

از جمله ويژگي هاي مثبت اين ماشين مي‌توان به هزينه پايين نگهداري، كيفيت ساخت بالا، فضاي جا دار كابين نسبت به فضاي كوچك داخلي و هماهنگي موتور و جعبه دنده اشاره كرد.

اين خودرو در بازار خريد و فروش خودرو دست دوم سهم زيادي را به خود اختصاص داده است. با توجه به تحقيقاتي كه انجام داديم، درحال حاضر ميتوانيد مدل‌هاي پايينتر از سال 91 اين خودرو را با مبلغي مابين 30 تا 45 ميليون خريداري كنيد.

پژو 206 تيپ 2

اگر در سايت ها چرخي بزنيد متوجه خواهيد شد كه خريد خودرو دست دوم پژو 206 تيپ 2 در بازار از 20 ميليون آغاز مي‌شود. مونتاژ اين خودرو از سال 81 در ايران شروع شد و پس از آن به مرور زمان به تكنولوژي هايي مانند ايربگ هاي جلو و ترمز ABS مجهز شد.

اين هاچ بك جمع و جور به دليل حجم كوچكي كه دارد كنترل بسيار راحتي دارد و به يكي از محبوب ترين ماشين هاي داخل شهري در دهه 80 تبديل شد. هم‌اكنون در بازار ايران اين خودرو در تيپ هاي 2 و 5 موجود است.

موتور 206، 4 سيلندري و حجم آن 1.4 ليتر مي‌باشد. حداكثر سرعت 206 170 كيلومتر و بيشينه قدرت موتور آن 75 اسب بخار مي‌باشد. مصرف تركيبي بنزين در اين مدل 6.4 ليتر در صد كيلومتر مي‌باشد.

برخي از ويژگي هاي مثبت پژو 206 عبارت است از ترمز هاي مطمئن، مصرف سوخت كم، در دسترس بودن قطعات يدكي آن و فرمان نرم تر از مدل 207 آن. اين ويژگي ها پژو 206 را براي خريد مناسب جلوه مي‌دهد.

رانا LX

در ميان سدان‌هاي متوسط رانا نيز براي خريد خودرو دست دوم گزينه بسيار مناسبي است. اين مدل به عنوان يك خودرو ارزان قيمت و اقتصادي در سال 91 به بازار عرضه شد. موتور رانا نيز مانند ساير خودرو هاي معرفي شده 4 سيلندر و حجم موتور آن 1.6 ليتر مي‌باشد.

بيشترين سرعت رانا 189 كيلومتر بر ساعت و بيشترين توان موتور در آن 105 اسب بخار مي‌باشد. رانا در هر 100 كيلومتر تنها 6.9 ليتر بنزين مصرف مي‌كند.

از جمله ويژگي هاي مثبت رانا مي‌توان به فضاي داخلي راحت آن، ترمز هاي قدرتمند به كار رفته در آن و نيز فراواني قطعات يدكي اين خودرو در بازار اشاره كرد. اگر براي خريد رانا به سايت ها مراجعه كنيد متوجه خواهيد شد كه با كمتر از 50ميليون تومان اين خودرو در مدل هاي سال 96 و قبلتر از آن در دسترس است.


برگشت به تلکس خبرها