تلکس خوزنا : بي خانمان‌ها را به 137 معرفي كنيد
دوشنبه، 24 دی 1397 - 19:20     کد خبر: 81818

مديرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشاركت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران از شبانه روزي شدن گرمخانه‌ها تا زماني كه دماي هوا در شب به بالاي 5 درجه سانتي گراد برسد، خبر داد.
 

فارس: سيد نجم الدين محمدي مديرعامل اين سازمان گفت: از هفته گذشته كه دماي هوا به شكل محسوسي كاهش يافت، ساعت فعاليت گرمخانه ها افزايش پيدا كرد، به گونه اي كه اين مراكز به طور 24 ساعته آماده پذيرش مددجويان هستند.

وي با اشاره به استقرار هر شب بيش از دو هزار نفر در گرمخانه ها عنوان كرد: به طور معمول، ساعت كار گرمخانه ها به اين شكل است كه مددجويان ساعات اوليه صبح از مراكز خارج شوند، اما با شبانه روزي شدن اين مراكز، هيچ اجباري براي خروج مددجويان نيست و وعده هاي غذايي گرم هم در اين اماكن توزيع مي شود.

محمدي ادامه داد: البته، بسياري از افرادي كه در گرمخانه مستقر مي شوند، مصرف كننده مواد مخدر اند و ترجيح مي دهند صبح براي كار يا مصرف مواد از مراكز خارج شوند كه اين به تصميم شخصي افراد برمي گردد و مراكز در اين زمينه نقشي ندارند.

مديرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشاركت هاي اجتماعي شهرداري تهران در ادامه با اشاره به حضور گشت هاي فوريت خدمات اجتماعي در تمامي مناطق به ويژه منطقه 1، 2 و 12 گفت: در حال حاضر در كنار گشت هاي معمول، 4 دستگاه اتوبوس در منطقه 12، 2 دستگاه در دره فرحزاد و يك دستگاه در تجريش، آسيب ديدگان را از كلوني هاي اصلي جمع آوري مي كند و به گرمخانه ها انتقال مي دهد.

محمدي در پايان از شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد كارتن خواب، مراتب را به 137 اطلاع دهند تا با حضور مددكاران شهرداري تهران نسبت به انتقال اين افراد به گرمخانه ها اقدام شود.


برگشت به تلکس خبرها