تلکس خوزنا : جراحي رايگان دانش‌آموزان خوزستاني مبتلا به بيماري‌هاي لب و كام
سه شنبه، 25 دی 1397 - 08:40     کد خبر: 81822

مديركل آموزش و پرورش خوزستان از جراحي و درمان رايگان دانش آموزان خوزستاني مبتلا به بيماري هاي سر و گردن توسط تيم پزشكي و جراحي موسسه «خيريه مرهم» به سرپرستي دكتر عبدالجليل كلانتر هرمزي در استان خبر داد.

ايسنا:محمد تقي زاده  اظهار كرد: دبيرخانه درمان رايگان بيماري هاي سر و گردن «شكاف لب و كام» با هدف شناسايي و تحت پوشش قرار دادن تمامي دانش آموزان خوزستاني كه به اين بيماري ها مبتلا هستند، در شهرستان رامهرمز مستقر شده است.

وي خاطرنشان كرد: 40 منطقه و ناحيه آموزش و پرورش خوزستان اطلاعات پزشكي مربوط به دانش آموزان را به اين دبيرخانه ارسال كردند كه پس از بررسي عكس ها و اطلاعات دريافتي، چگونگي فرآيند درمان و جراحي دانش آموزان به خانواده هاي آن ها اطلاع داده مي شود.

وي با بيان اينكه اين طرح طي سال هاي گذشته نيز در استان خوزستان اجرا شده است، اضافه كرد: يك تيم تخصصي به سرپرستي دكتر عبدالجليل كلانتر هرمزي طي روزهاي هشتم و نهم بهمن ماه در استان خوزستان حضور دارند و دانش آموزان خوزستاني داراي بيماري هاي شكاف لب و كام را در بيمارستان دزفول تحت عمل جراحي قرار مي دهد.

مديركل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اينكه فعاليت اين تيم پزشكي كاملا خيرخواهانه و رايگان است، اضافه كرد: اين تيم بزرگ پزشكي تا كنون سفرهاي زيادي را به استان هاي كمتر توسعه با اولويت ارائه خدمات پزشكي به دانش آموزان داشته است و كودكان و نوجوانان داراي ناهنجاري هاي مادرزادي سر و گردن را تحت پوشش جراحي هاي رايگان قرار داده است.

وي اضافه كرد: تا كنون بيش از 200 پرونده پزشكي دانش آموزي توسط همكاران ما در سطح استان مورد بررسي قرار گرفته است و سي دي اطلاعات تكميلي 70 دانش آموز توسط دبيرخانه استاني اين طرح جهت دريافت نوبت عمل، براي اين تيم پزشكي در تهران ارسال شده است.

تقي زاده يادآور شد: دانش آموزان بيماري كه هنوز اطلاعات تكميلي پزشكي آن ها توسط كارشناسان بهداشت مناطق به دبيرخانه ارسال نشده است، بلافاصله پس از ارسال اطلاعات پزشكي در نوبت عمل قرار مي گيرند.

مديركل آموزش و پرورش خوزستان اضافه كرد: كارشناسان بهداشت مناطق و نواحي آموزش و پرورش در عين حال مي توانند با مراجعه به سايت «موسسه ملي مرهم» نسبت به بارگذاري اطلاعات دانش آموزان نيازمند عمل جراحي لب و كام اقدام كنند.

تقي زاده در پايان گفت: دبيرخانه درمان رايگان بيماري هاي سر و گردن براي اولين بار در كشور در شهرستان رامهرمز ايجاد شده است و طي روزهاي آينده از پوستر اين طرح با حضور مسئولان استاني رونمايي مي شود.


برگشت به تلکس خبرها