تلکس خوزنا : اسامي رشته‌هاي بدون كنكور اعلام شد
سه شنبه، 25 دی 1397 - 17:47     کد خبر: 81825

فهرست رشته‌هاي بدون كنكور دانشگاه‌ها براي پذيرش بهمن ۹۷ در سامانه سازمان سنجش آموزش كشور، منتشر شد.
 
به گزارش سازمان سنجش آموزش كشور، اين رشته‌ها براي پرديس دانشگاه صنعتي شريف در كيش، موسسات غيردولتي، مراكز و واحد‌هاي دانشگاه پيام نور (اعم از داوطلباني كه در آزمون سراسري سال ۱۳۹۷ ثبت‌نام كرده يا نكرده اند) اعلام شده است.

داوطلبان مي‌توانند با مراجعه به سامانه سازمان سنجش ضمن مشخص كردن رشته و مؤسسه آموزشي مورد علاقه خود، با همراه داشتن مدارك و درنظر گرفتن موارد ذيل از تاريخ ۹۷.۱۰.۲۹ تا ۹۷.۱۱.۱۰ به سايت يا مستقيماً به موسسات، مراكز و واحد‌هاي آموزشي محل پذيرش رشته مورد تقاضا مراجعه كنند.

براساس مصوبه شوراي سنجش و پذيرش، فقط ظرفيت خالي مانده مرحله تمديد مهلت ثبت نام در پذيرش مهرماه ۱۳۹۷ امكان پذيرش دانشجو دارند و اين كد رشته محل ها، شامل فقط اين گونه رشته محل هاست و شامل ساير رشته محل‌هاي دوره‌هاي روزانه و شبانه و كد محل‌هاي ساير دوره‌ها كه پذيرش آن‌ها صرفاً سوابق تحصيلي است و ظرفيت آن‌ها تكميل شده است، نيست.

مجموعه كل رشته محل‌هاي پذيرش صرفاً با سوابق تحصيلي براي پذيرش مهرماه ۱۳۹۸ و شرايط ضوابط آن‌ها در تاريخ ۹۷.۱۱.۱۷از طريق سايت اين سازمان منتشر مي‌شود.

تمام متقاضيان بايد داراي ديپلم كامل متوسطه نظام قديم (دوره چهارساله) بوده و يا داراي مدرك پيش‌دانشگاهي و يا كارداني (فوق ديپلم) با تاريخ اخذ حداكثر تا ۹۷.۱۱.۳۰ باشند.

تمام داوطلبان بايد در زمان اعلام شده مدارك خود را براي بررسي به دانشگاه و موسسه محل تقاضا ارسال و يا تحويل دهند.

پس از بررسي مدارك در صورت داشتن شرايط از داوطلب براي تكميل فرم تعهد (براي جلوگيري از ثبت مشخصات داوطلب در چند رشته‌محل و يا چند موسسه) دعوت بعمل خواهد آمد كه در اين مرحله لازم است، بابت هزينه ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ ۲۲۰، ۰۰۰ (دويست و بيست هزار) ريال از طريق سيستم پرداخت الكترونيكي در سايت سازمان اقدام كنند.

داوطلبان بايد در زمان ثبت اطلاعات در سامانه مربوط از طريق مراكز/واحد‌هاي آموزشي در خصوص كدرشته مورد علاقه خود دقت و توجه لازم را بعمل آورند. بديهي است پس از ثبت، كدرشته محل ثبت شده براي داوطلبان قابل تغيير و يا تعويض نيست.

متقاضيان «مرد» بايد در زمان ثبت‌نام و شركت در اين مرحله از پذيرش دانشجو، از نظر نظام وظيفه منعي براي ادامه تحصيل نداشته باشند.

پس از انجام ثبت‌نام، افراد به عنوان پذيرفته شده مشروط (در مركز و يا واحد آموزشي كه به آن مراجعه داشته‌اند) تلقي مي‌شوند و شروع به تحصيل آنان تا زمان تاييد نهايي اين سازمان بصورت مشروط خواهد بود.

آن دسته از داوطلباني كه قبلاً در رديف پذيرفته‌شدگان نهايي آزمون سراسري سال ۱۳۹۷ (اعلام قبولي شهريورماه، مرحله تكميل ظرفيت و يا اعلام قبولي نيمه‌متمركز) قرار گرفته‌اند، چنانچه در اين مرحله متقاضي ثبت‌نام و ادامه تحصيل باشند و در يكي از مراكز/واحد‌هاي آموزشي ثبت‌نام كنند، قبولي قبلي آن‌ها در مراحل قبلي لغو خواهد شد.

پاسخگويي به اعتراضات داوطلبان در خصوص عدم پذيرش آن‌ها بر عهده دانشگاه‌ها و يا موسسات آموزش عالي ذيربط خواهد بود لذا لازم است داوطلبان از مراجعه و يا مكاتبه در اين خصوص با اين سازمان خودداري كنند.

برگشت به تلکس خبرها