تلکس خوزنا : آغاز پذيرش بر اساس سوابق تحصيلي در دانشگاه آزاد
چهارشنبه، 26 دی 1397 - 08:40     کد خبر: 81831

مركز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد اسلامي با صدور اطلاعيه‌اي از آغاز پذيرش بر اساس سوابق تحصيلي در مقطع كارشناسي پيوسته و كارداني ناپيوسته نيمسال دوم ۹۸-۹۷ اين دانشگاه خبرداد.

 ايسنا:در متن اين اطلاعيه آمده است: براساس قانون سنجش و پذيرش دانشجو مصوب ۱۰شهريور ماه ۱۳۹۲ مجلس شوراي اسلامي و مصوبات پانزدهمين و شانزدهمين جلسه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو مورخ  ۸ و۱۲ دي ماه ۱۳۹۷، مي بايست پذيرش حداقل ۸۵درصد از ظرفيت پذيرش دانشجو در كل كشور در تمامي زير نظام هاي آموزش عالي صرفاً براساس سوابق تحصيلي با ملاك معدل كتبي ديپلم داوطلبان و بدون نياز به شركت در كنكور انجام شود لذا كليه متقاضيان مي توانند از روز شنبه  ۲۹ دي ماه لغايت چهارشنبه ۱۰ بهمن ماه با مراجعه به سامانه اين مركز به نشانيwww.azmoon.org  ابتدا دفترچه راهنماي ثبت نام را دريافت و پس از مطالعه و كسب آگاهي هاي كامل در خصوص انتخاب رشته ، در صورت تمايل و داشتن شرايط بعد از تهيه كارت اعتباري، نسبت به ثبت نام در۲۰ رشته محل از يك مجموعه و يك نظام آموزشي از ميان رشته شهرهاي ارائه شده در سامانه اقدام نمايند .

شايان ذكر است نتايج اين دوره، نيمه بهمن اعلام خواهد شد.

توجه متقاضيان را به نكات ذيل جلب مي نمايد :

۱- نظر به اينكه گزينش دانشجو در اين مرحله بر اساس سوابق تحصيلي(معدل ديپلم) صورت خواهد گرفت، لذا كليه متقاضيان (ديپلمه هاي نظام قديم ، نظام جديد و همچنين ديپلمه هاي فني حرفه اي و كاردانش كه داراي مدرك پيش دانشگاهي و يا كارداني مي باشند) لازم است معدل كل و يا معدل كتبي خود را به صورت صحيح در تقاضانامه ثبت نام اينترنتي درج نمايند. داوطلبان ديپلمه فني حرفه اي و يا كاردانش كه داراي مدرك پيش دانشگاهي و يا كارداني مي باشند و فاقد معدل كتبي در ديپلم ، بايستي معدل كل ديپلم متوسطه خود را عيناً درج نمايند.

۲- بر اساس ضوابط و مصوبات مربوط هر داوطلب مي تواند بر اساس شرايط خود، متقاضي يكي از سهميه هاي مصوب مندرج در دفترچه راهنما شود.

۳- داشتن ديپلم كامل نظام قديم متوسطه و يا مدرك پيش دانشگاهي نظام جديد متوسطه و همچنين داشتن مدرك كارداني (پيوسته و ناپيوسته) براي ثبت نام داوطلبان در دوره پذيرش براساس سوابق تحصيلي مقطع كارشناسي پيوسته الزاميست.

۴- داشتن مدرك ديپلم كامل نظام قديم متوسطه و يا مدرك پيش دانشگاهي نظام جديد متوسطه براي ثبت نام داوطلبان در دوره پذيرش بر اساس سوابق تحصيلي مقطع كارداني ناپيوسته الزاميست.

۵- از آنجايي كه پذيرش داوطلبان صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي(معدل كتبي ديپلم) صورت  مي پذيرد و نظر به اينكه دروس امتحاني داوطلبان ديپلمه با توجه به نوع ديپلم آنان ( رياضي، تجربي و انساني و...) متفاوت است لذا چنانچه نوع ديپلم داوطلب با گروه آزمايشي كه متقاضي آن مي شود متفاوت باشد ، درصد اعمال معدل كتبي متفاوت خواهد بود كه داوطلبان مي توانند در اين خصوص جدول ضريب تاثير معدل در دفترچه راهنما را مطالعه نمايند.

۶- داوطلبان لازم است معدل كتبي ديپلم خود را دقيقاً مطابق معدل مندرج در مدرك فارغ التحصيلي درج نمايند چرا كه در صورت مغايرت اعلامي با معدل مندرج در مدرك فارغ التحصيلي از ثبت نام و ادامه تحصيل فرد جلوگيري خواهد شد و قبولي آنها لغو مي گردد.

۷-مسئوليت ناشي از عدم رعايت دقيق ضوابط و شرايط اعلام شده در دفترچه راهنماي ثبت نام براي هر رشته تحصيلي به عهده داوطلب مي باشد و موضوع خلاف يا عدم رعايت ضوابط و شرايط ( سهوي يا عمدي) حتي پس از قبولي فرد در اين مرحله پذيرش و يا هر مرحله از تحصيل مشخص شود قبولي وي در دانشگاه "كان لم يكن" تلقي شده و از ادامه تحصيل او ممانعت به عمل مي آيد.


برگشت به تلکس خبرها