تلکس خوزنا : محور آبادان- اروند كنار آماده بهره برداري است
چهارشنبه، 26 دی 1397 - 13:36     کد خبر: 81850

نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اجراي طرحهاي جاده اي در آبادان گفت: جاده آبادان – اروندكنار كه چند سالي عمليات اجرايي آن متوقف شده بود در فاز نخست بيش از 8 كيلومتر از آن انجام شده و آماده بهره برداري است.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي خوزستان، طرحهاي راه و شهرسازي آبادان در برنامه گفتگوي ويژه خبري با حضور جليل مختار نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي و عباس پورسلان مديركل راه و شهرسازي خوزستان بررسي شد.

نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اجراي طرحهاي جاده اي در آبادان گفت: جاده آبادان – اروندكنار كه چند سالي عمليات اجرايي آن متوقف شده بود در فاز نخست بيش از 8 كيلومتر از آن انجام شده و آماده بهره برداري است.

جليل مختار افزود: 35 كيلومتر از اين جاده بايد تكميل شود كه در آذر ماه گذشته در برنامه بودجه كشور با اعتبار ملي آن موافقت شد و پيشنهاد داديم كه اعتبار آن در بودجه سال 98 الحاق شود.

وي با بيان اينكه فاز اول عمليات تعريض و بهسازي جاده خضر آغاز شده است گفت: به محض جابجايي لوله هاي گاز فاز دوم اين طرح  از قدمگاه خضر نبي تا چوئبده اجرايي خواهد شد.

نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: ساخت و سازهاي مناطق سلج شرقي، سلج غربي، شطيط، ذوالفقاري، شهرك قائم و شهرك دريا با بافت شهري و طرح جامع همخواني ندارد كه بايد در آينده اصلاح شود.

مختار گفت: سالهاست كه هيچ گونه عملياتي در جاده مدن – قفاس انجام نشده و شاهد حوادث زيادي در آن هستيم به همين منظور عمليات بازسازي اين جاده به دو قسمت تقسيم شده بخشي از اين جاده توسط وزارت راه و شهرسازي و بخشي ديگر توسط سازمان راهداري اجرا مي شود.

وي همچنين تصريح كرد: 3 ميليارد تومان اعتبار از سوي وزارت نفت به منظور تعريض، بهسازي و اصلاح معابر مناطق سلج شرقي و سلج غربي اختصاص داده شده است.

مديركل راه و شهرسازي خوزستان نيز بهسازي جاده اروندكنار – آبادان را مهمترين پروژه اين اداره كل برشمرد و گفت: اين طرح با اعتباري بالغ بر 15 ميليارد تومان در حال اجرا است.

عباس پورسلان افزود: عمليات بهسازي 4 كيلومتر از جاده قفاس – چوئبده به مناقصه گذاشته شد و با مشخص شدن پيمانكار آن عمليات خاكبرداري اين جاده آغاز شده است.

وي با بيان اينكه براي اجراي اين طرح اعتباري بالغ بر 7 ميليارد تومان اختصاص داده شده است گفت: 6 كيلومتر از جاده چوئبده نيز با اعتباري بالغ بر 9 ميليارد تومان بهسازي خواهد شد.

معاون راهداري اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي خوزستان گفت: راههاي آبادان به لحاظ ترافيكي و تردد از اهميت بالايي برخوردار است كه هم اكنون عمليات بهسازي محور آبادان – اهواز كه وضعيت مناسبي نداشت در حال انجام است.

محسن يوسفي افزود: پلهاي منيوحي و رميله با اعتباري بالغ بر 5 ميليارد تومان تعمير خواهند شد.

وي خاطرنشان كرد: براي بهسازي جاده ها و سطح كيفي تردد در آبادان 23 ميليارد تومان اعتبار اختصاص يافته است.

معاون راهداري اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي خوزستان گفت: اميدواريم با بهسازي و افزايش ايمني جاده ها شاهد كاهش تصادفات در محورهاي ارتباطي آبادان باشيم.

 


برگشت به تلکس خبرها