تلکس خوزنا : در بارندگي‌ها ميزان توليد آب كاهش پيدا مي‌كند
چهارشنبه، 26 دی 1397 - 13:37     کد خبر: 81854

معاون بهره‌برداري شركت آب و فاضلاب خوزستان با بيان اين‌كه در زمان بارش باران حجم توليد آب كاهش پيدا مي‌كند، گفت: از شهروندان درخواست داريم تا در روزهايي باراني در مصرف آب صرفه‌جويي كنند، تا شاهد افت فشار در شبكه نباشيم.

به گزارش روابط عمومي؛مهرداد قنواتي با اشاره به بارش باران در استان اظهار كرد: با توجه به اين‌كه در سال‌هاي گذشته شاهد بارش باران مناسبي در سطح استان نبوديم، بخش زيادي از رودخانه‌ها دچار خشكي شدند و با تبخيرهاي انجام‌گرفته، نمك‌هاي موجود در عمق آن‌ها به روي سطح آمدند.

وي ادامه داد: بارندگي‌هاي ابتدايي كه در استان رخ داد، باعث افزايش شوري و EC آب شد اما اين ميزان افزايش شوري آب به شكلي نبود كه در تامين آب در شهرستان‌ها دچار مشكل شويم.

معاون بهره‌برداري شركت آب و فاضلاب خوزستان تصريح كرد: بارندگي‌هايي كه اكنون و پس از بارش‌هاي ابتدايي در استان رخ مي‌دهد، در شهرهايي كه از آب‌هاي سطحي برداشت داريم باعث افزايش كدورت آب مي‌شود.

قنواتي با بيان اين‌كه در زمان بارش باران حجم توليد آب كاهش پيدا مي‌كند، ادامه داد: براي آنكه بتوانيم آب با كدورت بالا را به آب قابل شرب تبديل كنيم، نياز است تا زمان "ماندِ آب" و مواد مصرفي در تصفيه آب را افزايش دهيم.

وي بيان كرد: در برخي از شهرها كه براي تامين آب از رودخانه‌هاي كنترل‌نشده استفاده مي‌كنيم، بارش باران مشكلاتي را براي سوپاپ‌ها و حوضچه‌هاي آبگير به وجود مي‌آورد. اين موضوع نيز باعث مي‌شود تا در برخي از شهرها شاهد وقفه در توليد آب باشيم.

معاون بهره‌برداري شركت آب و فاضلاب خوزستان خاطرنشان كرد: از شهروندان درخواست داريم تا در روزهايي باراني در مصرف آب صرفه‌جويي كنند، تا شاهد افت فشار در شبكه نباشيم.

قنواتي با بيان اين‌كه بارش باران در دراز مدت به بهبود وضعيت كمي آب كمك مي‌كند، خاطرنشان كرد: بارش باران در دراز مدت به تغذيه سفره‌هاي آب زيرزميني كمك شاياني مي‌كند و باعث مي‌شود شرايط براي تامين آب شرب بهبود پيدا كند.

 

 

 


برگشت به تلکس خبرها