تلکس خوزنا : ۱۲۴ مكان تاريخي صنعت نفت ثبت ملي شد
چهارشنبه، 26 دی 1397 - 22:06     کد خبر: 81859

مدير طرح موزه‌هاي صنعت نفت كشور گفت: تاكنون ۱۲۴ منطقه، تأسيسات، اماكن و ابنيه صنعت نفت ثبت ملي شده است.

 ايسنا : اكبر نعمت الهي در آئين افتتاحيه موزه كارآموزان صنعت نفت در آبادان، اظهار كرد: تاكنون ۱۲۴ منطقه، تأسيسات، اماكن و ابنيه صنعت نفت ثبت ملي شده كه بيشتر اين اماكن مربوط به شهر زيباي آبادان است.

وي افزود: نهضت ثبت ملي ابنيه، ساختمان‌ها و تجهيزات صنعت نفت ادامه خواهد داشت و ميراثي بدون ثبت ملي در صنعت نفت باقي نخواهد ماند.

نعمت الهي با اشاره به افتتاح دومين موزه صنعت نفت در آبادان تصريح كرد: تا پايان سال موزه‌هاي كرمان، تهران و سبزوار نيز به بهره‌برداري خواهند رسيد كه بدين ترتيب تعداد موزه‌هاي صنعت نفت به عدد پنج مي‌رسد.

وي، از بهره‌برداري دو موزه مسجدسليمان و كرمانشاه خبرداد و گفت: تا پايان سال ۹۸ اين دو موزه به بهره‌برداري خواهند رسيد.

نعمت الهي به وجود حدود ۲۵ ميليون برگ سند در انبار صنعت نفت كه به يكي از مراكز اسناد صنعت تخصصي كشور تبديل خواهد شد اشاره كرد و افزود: اميدواريم سال آينده سايت مركز اسناد صنعت نفت رونمايي شود و در اختيار همه دانش پژوهان و دانشجويان قرار گيرد.

مدير موزه‌هاي صنعت نفت، آبادان را شهر موزه خواند و ادامه داد: با مطالعات اوليه كه از سوي مشاوران ميراث فرهنگي موزه‌هاي نفت انجام گرفت، آبادان با توجه به ظرفيت‌هاي عظيم آن به عنوان يك شهر موزه در نظر گرفته شده است.

وي افزود: بيشترين ثبت‌هاي ملي در حوزه صنعت نفت، در شهر آبادان انجام شده است.

نعمت الهي، موزه بنزين خانه را به عنوان نخستين موزه نفت ايران در شهر آبادان دانست و خاطرنشان كرد: افزايش تعداد موزه‌ها در اين شهر سبب رونق صنعت گردشگري و كسب و كار در آبادان خواهد شد.


برگشت به تلکس خبرها