تلکس خوزنا : 43 مجتمع‌ خدمات رفاهي بين راهي در نوروز فعال است
سه شنبه، 28 اسفند 1397 - 18:34     کد خبر: 82609

معاون فني و نظارت اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي خوزستان گفت: در حال حاضر 43 مجتمع خدمات رفاهي بين راهي فعال در استان وجود دارد كه براي بيش از 640 نفر اشتغالزايي داشته است.
 
 ايسنا : محمدطلا شجاعي در جلسه آمادگي مجتمع هاي خدماتي و رفاهي بين راه كه در اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي برگزار شد، اظهار كرد: هدف از برگزاري اين جلسه هم انديشي با مديران و بهره‌برداران مجتمع‌هاي خدماتي رفاهي براي ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزي است.
 
وي در بحث ايجاد اشتغال در مجتمع‌هاي خدمات رفاهي افزود: در حال حاضر 43 مجتمع خدمات رفاهي بين راهي فعال در استان وجود دارد كه براي بيش از 640 نفر اشتغالزايي داشته است.
 
شجاعي با بيان اينكه ميزان استقبال سرمايه‌گذاران در اين بخش بيش از ظرفيت محدود جاده‌ها است، عنوان كرد: در اين خصوص طرح جامع مجتمع‌هاي خدمات رفاهي در سال 95 به تصويب كارگروه امور زيربنايي استان و شوراي توسعه و برنامه‌ريزي رسيد.
 
وي در ادامه افزود: بر اساس اين طرح مجتمع‌ها در مناطق مورد نيازاحداث مي‌شوند و هدف افزايش تعداد مجتمع‌ها بر اساس رعايت فواصل و تعيين نقاط مورد نياز به 155 مجتمع است.
 
شجاعي اظهار كرد: براي ارائه خدمات بهينه به مسافرانف، كميته ويژه نظارت مصوب ستاد خدمات سفر كشور در قالب اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده‌اي، اداره كل ميراث فرهنگي، شركت پخش ملي فرآورده‌هاي نفتي، معاونت بهداشت و درمان، ستاد اقامه نماز و اداره نظارت بر اماكن عمومي ناجا  بر فعاليت اين مجتمع‌ها نظارت مي‌كند.
 
وي با اشاره به آغاز نظارت كميته كار بر فعاليت مجتمع‌ها از سال 96 گفت: بازديدها و رفع نواقص از سال 96 تا كنون در بهبود ارائه خدمات تاثير زيادي داشته است و مجتمع‌هايي كه در اصلاح و رفع نواقص كوتاهي كنند تعطيل مي‌شوند.
 
شجاعي در پايان عنوان كرد: در نظر گرفتن جايگاه سوخت يا رستوران، نمازخانه و سرويس بهداشتي به تفكيك، فروشگاه، اتاق كودك و مادر، پاركينگ و فضاي سبز در مجتمع‌هاي خدمات رفاهي الزامي است. همچنين جهت ارتقاي سطح خدمات، مناسب سازي فضا براي معلولين، نصب بنر، معرفي مدير داخلي و درج سامانه پيام كوتاه 1000141 و 2000141 بر روي بنر جهت رسيدگي به شكايات و نظرات شهروندان در دستور كار قرار گرفته است.

برگشت به تلکس خبرها