تلکس خوزنا : تصويب ممنوعيت سگ‌گرداني در اماكن عمومي شهر اهواز
سه شنبه، 28 اسفند 1397 - 18:37     کد خبر: 82613

عضو شوراي شهر اهواز گفت: ممنوعيت سگ‌گرداني در اماكن و معابر عمومي شهر اهواز در كميسيون فرهنگي و صحن شوراي شهر اهواز به تصويب رسيد.

خبرگزاري فارس:حجت‌الاسلام جاسم موسي پور عضو شوراي اسلامي شهر اهواز اظهار كرد: ممنوعيت سگ‌گرداني در اماكن و معابر عمومي شهر اهواز در كميسيون فرهنگي و صحن شوراي شهر اهواز به تصويب رسيد؛ اين مصوبه پيرو اعتراض مردم درخصوص حضور سگ در پارك‌ها است كه باعث مي‌شود مردم از پارك‌ها و فضاي سبز استفاده نكنند.

وي افزود: بر اساس اين لايحه سگ‌گرداني و ورود حيوانات خطرناك، مضر و نجس العين به اماكن و معابر عمومي، فضاي سبز و پارك‌ها ممنوع شده است و كاركنان شهرداري مأمور، راهنمايي آن‌ها به بيرون از اين فضاها هستند.

موسي پور عنوان كرد: در مرحله اول كاركنان شهرداري اعم از كاركنان خدمات، فضاي سبز، حراست و اجرائيات موظف هستند در صورت مشاهده سگ گرداني در پارك‌ها و اماكن عمومي آن‌ها را به بيرون هدايت كنند و در صورت استنكاف در مرحله بعدي به ضابطين قضائي و نيروي انتظامي معرفي مي‌شوند.

وي گفت: نصب تابلوهاي ممنوعيت حيوان گرداني در پارك‌ها توسط سازمان پارك‌ها و آموزش شهروندي توسط معاونت فرهنگي شهرداري جز الزامات اين مصوبه است.

عضو شوراي شهر اهواز با اشاره به مضرات بهداشتي حضور سگ‌ها در اماكن عمومي و تهديد سلامت جامعه به‌ويژه كودكان، عنوان كرد: شوراي شهر اهواز با توجه به وجود سالانه حدود ۲ هزار گزش از ناحيه سگ‌ها چه ولگرد و چه سگ‌هاي باصاحب، شهرداري را به قيد فوريت موظف به ساخت پناهگاه لازم و جمع‌آوري سگ‌هاي ولگرد كرد.

وي افزود: پناهگاه ويژه سگ‌هاي ولگرد تا كنون 95 درصد پيشرفت فيزيكي دارد كه پس از تعطيلات افتتاح مي‌شود؛ اين پناهگاه در مساحت 7 هزار مترمربع در فاز اول ظرفيت نگهداري 700 سگ را دارد.

موسي پور گفت: اين لايحه در راستاي ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامي مبني براين‌كه هر اقدامي كه تهديد عليه بهداشت عمومي شناخته شود تخلف قانوني محسوب مي‌شود و در مسير رعايت حقوق شهروندي توسط شهردار اهواز به شورا ارسال شد.


برگشت به تلکس خبرها