تلکس خوزنا : «پايتخت ۶» براي نوروز ۹۹ نهايي شد
سه شنبه، 31 اردیبهشت 1398 - 16:30     کد خبر: 83357

تهيه كننده مجموعه‌هاي «پايتخت» از توافق نهايي و انعقاد قرار داد يك ساله براي ساخت «پايتخت ۶» خبر داد و عنوان كرد كه نگارش سري جديد سريال را كه قرار است براي نوروز ۹۹ آماده شود، محسن تنابنده بر عهده گرفته است.

ايسنا: پايگاه اطلاع رساني سيما اعلام كرد كه الهام غفوري از انعقاد قراردادي يك ساله براي ساخت «پايتخت ۶» با تلويزيون خبر داده است.

او گفته است: اين قرارداد بسته شد تا هم آقاي تنابنده تمركز بيشتري روي متن داشته باشند و هم اينكه بتوانيم تمامي بازيگران را در اختيار داشته باشيم.

‎وي افزود: چون امسال اين قرار داد از اول سال بسته شده است و ما زمان يك ساله براي اين قرارداد در نظر گرفتيم توانستيم با كليه عوامل «پايتخت» هم قرارداد ببنديم.

‎اين تهيه‌كننده تاكيد كرد: انعقاد اين قرارداد در آغاز سال كمك كرد كه بتوانيم تيم سريال را جمع كرده و با بازيگران قرارداد ببنديم. خيالم از اين جهت كه بتوانم عوامل اصلي كار را داشته باشم راحت شده است چون اعتقاد دارم اگر تلويزيون بخواهد كار «پايتخت» را براي نوروز توليد كند با توجه به اينكه بازيگرانش پر كار هستند و در پروژه‌هاي ديگر حضور دارند بايد از ابتداي سال اين قرارداد بسته شود.

‎غفوري با اشاره به اينكه نگارش فيلمنامه «پايتخت ۶» را محسن تنابنده آغاز كرده است توضيح داد: آقاي تنابنده هميشه سرپرست گروه نويسندگان و طراح فيلمنامه «پايتخت» بود البته امسال زحمتش مضاعف شده است چون پيش از اين كار، نگارش را مرحوم خشايار الوند بر عهده داشت ولي با توجه به اينكه امسال آقاي تنابنده در اين زمينه تنها شده فعلاً شخصاً نگارش را بر عهده گرفته تا احتمالاً در آينده بتوانيم نويسنده هاي ديگري را هم به كار اضافه كنيم.

‎اين تهيه كننده تلويزيون خاطرنشان كرد: در حال حاضر كار متن فيلمنامه را به پيش مي بريم، بعد از اينكه متن‌ها به اندازه‌اي رسيد كه شرايط توليد داشته باشيم، پيش توليد را آغاز مي‌كنيم و آماده تصويربرداري مي‌شويم.

‎غفوري همچنين ضمن بيان اينكه سري جديد «پايتخت» براي نوروز ۹۹ ساخته مي‌شود عنوان كرد: محسن تنابنده، احمد مهرانفر، ريما رامين فر، نسرين نصرتي، بهرام افشاري، عليرضا خمسه، سارا و نيكا فرقاني اصل و هومن حاجي عبداللهي از بازيگران اين سريال هستند.

‎وي درباره ويژگي‌هاي سريال «پايتخت ۶» و ماجراهايي كه در داستان قرار است رخ دهد گفت: طراحي اوليه كار را آقاي تنابنده انجام مي‌دهد و من هنوز در جريان نيستم كه قرار است در «پايتخت ۶» چه اتفاقي بيفتد و هر چه هست در فكر آقاي تنابنده پخته مي‌شود و شكل مي‌گيرد ولي تلاش بر اين است كه كاري جذاب‌تر از «پايتخت» هاي قبلي باشد، اين حساسيت در حال حاضر روي نگارش فيلمنامه وجود دارد.

‎او در پايان درباره سرانجام فيلمي كه قرار بود به صورت تك قسمتي از مجموعه «پايتخت» ساخته شود گفت: آن فيلم ممكن است روزي ساخته شود ولي با توجه به اينكه شرايط تغيير مي‌كند و «پايتخت» هم هميشه به موضوعات روز مي‌پردازد آن قصه يك قصه نيمه تمام ماند كه ويژه نوروز ۹۸ بود. ما خيلي تلاش كرديم كه كار را به عيد فطر مرتبط كنيم اما قصه طوري طراحي شده بود كه فقط مناسب نوروز و تحويل سال بود. اتفاقات به گونه‌اي رقم خورد كه صبح، عيد شروع مي‌شد و امسال نيز چون عيد، مصادف با روز پدر بود قصه بر اين اساس پيش رفته بود. سال آينده نيز عيد و روز پدر در يك روز نيستند كه ما بتوانيم از اين موقعيت استفاده كنيم براي همين فعلاً براي آن اپيزود تصميم خاصي گرفته نشده است.


برگشت به تلکس خبرها