تلکس خوزنا : تا اطلاع ثانوي واردات گوشي مسافري بلامانع ماند
چهارشنبه، 1 خرداد 1398 - 12:03     کد خبر: 83372

خبرگزاري ايسنا: اوايل ماه گذشته بود كه براي دومين بار پياپي امكان ثبت گوشي با كد ملي افراد در قالب گوشي مسافري براي يك ماه تمديد شد كه با اين شرايط اين مهلت روز گذشته به پايان رسيد. اما بررسي‌ها حكايت از آن دارد كه با وجود نظرات مختلف در رابطه با طرح رجيستري و واردات گوشي در قالب گوشي مسافري و ثبت انواع گوشي با كد ملي افراد مختلف، قرار بر آن شده تا اطلاع ثانوي ثبت تلفن مسافري با كد ملي افراد ادامه داشته باشد.

در اين رابطه ابراهيم درستي - رئيس اتحاديه تلفن همراه - گفت: در جلسه هفته جاري كه با حضور وزير كشور و ديگر افراد مرتبط با حوزه بازار تلفن همراه برگزار شد، با تكيه بر توضيحات كارشناسي در زمينه واردات و تأمين نياز بازار، مقرر شد تا اطلاع ثانوي عرضه و ثبت رجيستري تلفن همراه به روال گذشته ادامه يابد.

وي ادامه داد: اين تصميم در حالي اجرايي خواهد شد كه در صورت تأمين نياز بازار از سوي واردكنندگان و شركت‌هاي تجاري، روال گذشته كنار گذاشته خواهد شد و تصميم جديدي در رابطه با بازار تلفن همراه و ثبت گوشي اتخاذ مي‌شود.

درستي با تاكيد بر اينكه بايد در زمينه ثبت و واردات تلفن همراه با كد ملي حق و حقوق دولت پرداخت شود، خاطرنشان كرد: شرايط بايد براي شركت‌ها و واردكنندگان فراهم و مشخص شود كه واردات تلفن همراه با چه نرخ ارز به كشور انجام گيرد.


برگشت به تلکس خبرها