تلکس خوزنا : شهريه مدارس غير دولتي مشخص مي‌شود
پنجشنبه، 2 خرداد 1398 - 08:17     کد خبر: 83379

وزير آموزش و پرورش گفت: شهريه مدارس غير دولتي مشخص خواهد شد و تخطي از آن موجب لغو مي‌شود.

 مهر: سيد محمد بطحايي ظهر ديروز در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه چرا در حكم كارمندان خانم آموزش و پرورش كه طلاق گرفته اند عنوان مطلقه مي‌آيد، گفت: بله بايد تصحيح كنيم، اين نرم افزارها، نرم افزار كلي كشوري است كه از آن استفاده مي‌كنيم، موضوعي كه گفتيد را بررسي مي‌كنيم و تذكر درستي است.

وي در خصوص استخدام معلمان، افزود: امسال هم مثل سال‌هاي گذشته تعدادي استخدام معلم داريم. به احتمال خيلي زياد حدود ۲۵ هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌هاي فرهنگيان و شهيد رجايي مي‌گيريم كه در دوره‌هاي ۴ ساله هستند.

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه البته بحث ما الان روي ماده ۲۸ كه شامل ۲۰ هزار نفر مي‌شود هست كه اين تعداد كارهايشان انجام خواهد شد، اظهار داشت: آنها كساني هستند كه يكسال در دانشگاه شهيد رجايي دوره مي‌بينند و زودتر جذب خدمت مي‌شوند بنابراين پيش بيني اين است كه بين ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر در آزمون‌هايي كه در يكي دو ماه اخير برگزار مي‌شود به جمع دانشجويان دانشگاه فرهنگيان افزوده شوند.

بطحايي در خصوص شهريه مدارس غير انتفاعي، خاطر نشان كرد: ضمن تقدير از همه همكاراني كه در مدارس غير دولتي فعاليت مي‌كنند، برخي از افراد با اجحاف، شهريه‌هايي را از اولياي دانش‌آموزان مي‌گيرند كه در وضعيت اقتصادي فعلي كه فشار به خانواده‌ها مي‌آيد. اين مساله واقعاً مورد حساسيت ما است.

وي گفت: ما دو سامانه را طراحي كرده ايم كه يكي سامانه الكترونيكي است و در حقيقت از طريق سامانه مدارس غيردولتي به آن وارد مي‌شوند و دوم سامانه تلفني است كه كساني كه شكايت دارند از آن طريق ارسال مي‌كنند.

وزير آموزش و پرورش بيان داشت: شهريه همه مدارس غيردولتي به تفكيك مدرسه و استان كاملاً مشخص خواهد شد كه در يكي دو استان اين طرح شروع شده است و ظرف يكي دو روز آينده بقيه مدارس هم تأييد مي‌شود.

بطحايي اضافه كرد: شوراي نظارت استان و شوراي نظارت ستاد كاملاً بر روي شهريه‌هاي اين مورد نظارت دارد، اگر لازم باشد و حتي مدارس متخلف لغو مجوز مي‌شوند.

وي در مورد اخذ وجوهات غير متعارف از سوي مسئولان مدارس دولتي و حتي ندادن كارنامه به همين دليل، اظهار داشت: قبلاً گفته شده است كه اينها واقعاً روش‌هاي غير تربيتي هستند كاري به تخلفات اداري ندارم.

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه امروز در خصوص يك مدرسه گزارشي به من دادند كه كارت ورود به جلسه امتحان را منوط به اخذ كمك‌هاي مردمي كرده بودند، گفت: اينها كارهاي ضد تربيتي هستند و اگر در معدودي از مدارس اتفاق مي‌افتد بازرسان ما ورود پيدا مي‌كنند و با متخلف برابر مقررات برخورد مي‌كنند.

بطحايي تصريح كرد: خانواده‌ها همكاري لازم را با آموزش و پرورش ندارند.

وي با بيان اينكه سطح مشاركت خانواده‌ها در برنامه‌هاي آموزشي بسيار پايين است، گفت: اگر آنها با آموزش و پرورش همكاري نكنند و در كنار ما نباشند، ما نمي‌توانيم در كارهايي كه قرار است براي دانش آموزان انجام دهيم، موفق باشيم.

بطحايي گفت: ممكن است به تعداد انگشتان دست مدارسي باشند كه تخلفاتي را انجام مي‌دهند همين تعداد انگشت‌شمار همه همكاران را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد از همكاران مي‌خواهم كه به مقرراتي كه وضع شده احترام بگذارند.

وي در خصوص آخرين وضعيت مدارس سيل زده تصريح كرد: خوشبختانه با لطفي كه همكاران من در ساير استان‌ها داشتند اين مدارس بسيار وضعيت خوبي را طي مي‌كند.

وزير آموزش و پرورش ادامه داد: روز گذشته گزارشي در مورد وضعيت مدارس در سه استان سيل زده لرستان، گلستان و خوزستان به من داده شد. انشاالله در مهر ماه آن دسته از مدارس كه با ترميم و بازسازي قابل استفاده هستند كاملاً شسته و رُفته در اختيار دانش آموزان قرار مي‌گيرد. آن مدارسي هم كه نياز به تخريب داشته باشند اعتباراتش پيش بيني شده و نقشه كار آماده شده است.

بطحايي بيان كرد: در برخي مواقع هنوز در جايابي محل ساخت مدارس ترديد وجود دارد مثلاً در پلدختر و معمولان بايد مكان‌ها جابجا شود.

وزير آموزش و پرورش گفت: مدارس كم جمعيت را تا مهرماه تعيين تكليف مي‌كنيم، مدارسي كه كلاس‌هاي آن زياد است و پروژه آن بيش از ۴ ماه طول مي‌كشد از فضاي موقت استفاده مي‌كنيم تا مدرسه كامل شود.

وي با تاكيد بر اينكه هنوز بازنشستگان فرهنگي پاداش سال ۹۷ خود را دريافت نكردند، افزود: منتظر تخصيص بودجه هستيم اما مي‌دانيد كه كارمندان هيچ يك از دستگاه‌هاي اجرايي هنوز پاداش سال ۹۷ خود را هم دريافت نكرده اند.

وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: مثل سال گذشته دولت اين وعده را داده است كه اولين دستگاهي كه پاداش پايان خدمت را خواهد گرفت آموزش و پرورش است، در سال گذشته هم به همين ترتيب عمل شد.

بطحايي در پايان خاطرنشان كرد: اميدوارم كه انشالله ظرف خرداد ماه تخصيص رديف‌ها انجام شود و كار پرداخت پاداش پايان خدمت را شروع كنيم اما الان تاريخ دقيق نمي‌توانم بگويم ولي با صحبت‌هايي كه در سازمان برنامه شده است، اميدوارم اين پرداخت‌ها ظرف خرداد ماه انجام شود. مبلغي كه پيش‌بيني شده معادل سه هزار و ۷۰۰ ميليارد است.


برگشت به تلکس خبرها