تلکس خوزنا : ارائه الكترونيكي «كارنامه» به دانش‌آموزان از مهرماه
شنبه، 29 تیر 1398 - 12:38     کد خبر: 84185

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از ارائه «كارنامه» و «پرونده سلامت و بهداشت» دانش آموزان به صورت الكترونيكي از اول مهرماه خبر داد و گفت: اين امر در مدارسي كه بسترهاي الكترونيك آنها فراهم است، انجام خواهد شد.

 ايسنا:سيد جواد حسيني در مراسم انعقاد تفاهم نامه با وزير ارتباطات در نمايشگاه الكامپ با بيان اينكه كارشناسان دو وزارتخانه با نگاه مثبت براي انجام اين تفاهم نامه تلاش كردند گفت: هوشمندسازي در ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه تكليف شده است.

وي افزود: اگر به دنبال ميهن الكترونيك و توسعه هستيم، كانون آن مدارس هستند. مدرسه موسسه تحول آفرين و كارگزاران تحول، معلمان هستند.

وي با اشاره به شعار تردد امواج به جاي تردد افراد گفت: بهترين راه تحقق اين شعار مدارس هستند. اكنون ۲۲ درصد مدارس ما هوشمند هستند و ۷۷ هزار مدرسه ما به نوعي به خدمات اينترنتي متصل‌اند ولي بايد اين رقم افزايش يابد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به كاركردهاي مثبت هوشمندسازي و فناوري اطلاعات گفت: اين امر هزينه‌ها و فعاليت هاي كيفي را تقويت و بسترهاي آموزش را به طور ساده و دقيق فراهم مي‌كند و قادر خواهيم بود از بخش خصوصي و همچنين خيرين استفاده كنيم.

حسيني ادامه داد: براي ارتباط رساني به مدارس و استقرار عدالت اجتماعي نيز از اين شبكه مي‌توانيم استفاده كنيم.

وي با بيان اينكه از امروز تلاش جدي خود را براي عمل به مفاد تفاهم نامه آغاز مي‌كنيم كه شهرهاي زير ۲۰ هزار نفر و حاشيه شهرها و روستاها را مدنظر قرار داده است گفت: در آموزش و پرورش بايد براي جامعه مخاطب تبيين كنيم كه بين خصوصي سازي و استفاده از ظرفيت بخش خصوصي تفاوت وجود دارد كه اين اختلاف درباره مدارس غيردولتي هم وجود دارد. ما براي هوشمندسازي قطعا بايد از همه ظرفيت ها ازجمله بخش خصوصي، حاكميت و دولت استفاده كنيم.

حسيني ادامه داد: شبكه‌هايي چون سيناروبيك، شبكه تعاملي و ... آمادگي مدارس را در يادگيري و ياددهي ارتقاء مي‌دهد.


به گفته وي از اول مهر كارنامه و پرونده سلامت و بهداشت دانش آموزان در مدارسي كه بسترهاي الكترونيك آنها فراهم است، به صورت الكترونيكي ارائه خواهد شد.

حسيني ادامه داد: سر مدرسه را مي‌خواهيم خلوت كنيم. مدارس ما اكنون به لحاظ فعاليت‌هاي مختلف سرشان شلوغ است و از طريق بسترهاي فناورانه قصد خلوت كردن سر مدارس و آموزش كيفي تعاملي آنها را داريم.

وي در پاسخ به پرسشي درباره شمار مدارس هوشمند گفت : بيش‌از ۱۲۲ هزار كلاس درس ما هوشمندسازي شده‌اند و تخته هوشمند در كلاس ها وجود دارد، البته نرخ برخورداري از امكانات فناورانه متفاوت است؛ در برخي مناطق به ازاي هر صد دانش آموز ۷ كامپيوتر داريم اما در برخي مناطق به ازاي هر صد دانش آموز نيم كامپيوتر وجود دارد.


سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: ۱۲ هزار محتواي آموزشي هوشمند را توليد كرده‌ايم.


برگشت به تلکس خبرها