تلکس خوزنا : فعلا نمي‌توان بارندگي‌هاي پاييز را پيش‌بيني كرد
شنبه، 29 تیر 1398 - 12:39     کد خبر: 84186

مديركل هواشناسي خوزستان با اشاره به گمانه‌هاي مطرح شده در خصوص بارندگي زودهنگام در خوزستان، گفت: فعلا نمي‌توان زمان بارندگي‌هاي فصل پاييز را پيش‌بيني كرد.

ايسنا:محمد سبزه‌زاري در خصوص پيش‌بيني بارندگي‌هاي فصل پاييز و گمانه‌هاي مطرح شده در خصوص بارندگي زودهنگام در خوزستان اظهار كرد: در حال حاضر نمي‌توان زمان دقيق پيش‌بيني‌ها را اعلام كرد. مركز اقليم‌شناسي مشهد متولي رسمي اعلام پيش‌بيني‌هاي فصلي است و احتمالا پيش‌بيني را در مردادماه اعلام مي‌كند.

وي با بيان اينكه فعلا نمي‌توان زمان بارندگي‌هاي فصل پاييز را پيش‌بيني كرد، گفت: در صورتي كه پيش‌بيني فصلي در اوايل مردادما‌ه نيز اعلام شود، باز هم نمي‌توان زمان بارندگي را مشخص كرد زيرا پيش‌بيني‌هاي فصلي كه ارائه مي‌شود مربوط به ميزان بارندگي كل كشور در سه ماه مرداد، شهريور و مهر است كه عملا در خوزستان بارندگي‌ در اين سه ماه نداريم.

مديركل هواشناسي خوزستان ادامه داد: فعلا مدل‌ها، بارندگي در سه ماه آينده را نرمال نشان مي‌دهند البته اين پيش‌بيني براي كل كشور است و خوزستان در اين بازه زماني معمولا بارندگي ندارد.

سبزه‌زاري گفت: همچنين بايد توجه كرد كه مركز اقليم‌شناسي، پيش‌بيني‌هاي سه ماهه را با 70 درصد خطا اعلام مي‌كند و اگر پيش‌بيني چهار ماهه يا مدت زمان طولاني‌تري هم اعلام شود، درصد خطا هم بيشتر خواهد شد.


برگشت به تلکس خبرها