تلکس خوزنا : صدور احكام معلم تمام وقت از اول مهر
یکشنبه، 24 شهریور 1398 - 08:20     کد خبر: 85005

تسنيم:معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به صدور احكام معلم تمام وقت از ابتداي مهر گفت: از۸۷۰ هزار نفر نيروي شاغل درآموزش‌و‌پرورش، ۶۴درصد معلمان، ۱۱درصد نيروهاي حق التدريسي، ۵ درصد نيروي كيفيت بخشي و۲۰ درصد مديريت آموزشگاهي هستند.

درنخستين روز از گردهمايي مشترك اعضاي شوراي معاونان و مديران كل آموزش و پرورش كه با حضور محسن حاجي‌ميرزايي وزير آموزش و پرورش برگزار شد، عليرضا كمرئي معاون آموزش متوسطه به عنوان رئيس ستاد پروژه مهر و علي الهيار  معاون برنامه‌ريزي و توسعه منابع در مورد آخرين وضعيت نيروي انساني در آستانه بازگشايي مدارس توضيحاتي دادند.

علي الهيار تركمن معاون برنامه ريزي و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش در اين گردهمايي با اشاره به ساماندهي نيروي انساني، اظهار‌كرد: يكي از اجزاي اصلي پروژه مهر تامين نيروي انساني است كه كار آن از زمستان 97 آغاز شد و با تعامل با تمام مديران كل تا امروز ادامه داشته است.

64 درصد نيروهاي شاغل در آموزش‌وپرورش معلم هستند

الهيار با بيان اينكه هيچ كلاسي در شروع سال تحصيلي نبايد بدون معلم باشد،گفت: از870 هزار نفر نيروي شاغل درآموزش و پرورش؛ 64درصد معلمان، 11درصد نيروهاي حق التدريسي، 5 درصد نيروي كيفيت بخشي و20 درصد مديريت آموزشگاهي هستند كه كليت شاكله نيروي انساني در آموزش و پرورش است.

وي در ادامه اضافه‌كرد: يكي از مشكلات آموزش و پرورش توزيع نامتوازن نيروي انساني در استان‌ها استكه بررسي‌هاي زيادي براي رفع اين مشكل صورت گرفته است.تأمين نيرو در مديريت آموزشگاه به صورت كامل انجام گرفته و اين تأمين به صورت كسري در تامين معلم به وجود آمده است.

وي گفت: سال97 در طول سال تحصيلي بازنشستگي نيروي انساني داشتيم و هر چه سال گذشت به حجم ساعات حق التدريس اضافه شد كه اين حجم بر روي برنامه‌ريزي مالي تاثير گذاشته است.

بازنشستگي يا مرخصي‌ نيروها در ابتداي سال تحصيلي اتفاق بيفتد

معاون برنامه‌ريزي و توسعه منابع تصريح‌كرد: در برنامه ريزي نيروي انساني كمك كنيد تا ابتداي سال بازنشستگي نيروي انساني يا مرخصي‌ها اتفاق بيفتد تا بر مبناي آن حق التدريس استان‌ها شكل بگيرد و بايد براي ادامه سال تحصيلي برنامه‌اي براي نگهداشت نيروي انساني داشته باشيم‌.

الهيار با اشاره به اصل تفاهم نامه‌هاي نيروي انساني استان‌ها، اظهار كرد: حدود 12ميليون و680 هزار دانش‌آموز و 512 هزار كلاس براي شروع سال تحصيلي پيش‌بيني شده است همچنين از اول مهرماه صدور احكام معلم تمام وقت صورت خواهد گرفت.

 عليرضا كمرئي معاون آموزش متوسطه نيز با اشاره به پروژه مهر سال 98 گفت: تمركز اصلي ما روي هدف‌هاي محوري، شناسايي مشكلات، رصد مستمر در فرايند، نيل به مشاركت و بهره‌گيري از ظرفيت همه دستگاه در پروژه مهر بود.

وي افزود: البته تفويض اختيار انجام شده است و ستاد به انجام نظارت بر اين پروژه مي‌پردازد و نحوه نظارت بر اين پروژه در سال گذشته بر 78 شاخص در مدارس بود كه با كاهش شاخص‌ها در سال جاري به 10 شاخص كليدي، مدارس اقدام به خود اظهاري شاخص‌ها كردند چرا كه 100هزار مدرسه داريم و بايد به گزارش‌هاي مدارس اعتماد كنيم كه دو شاخص كليدي مدنظر ما آمادگي فضا و مهيا بودن نيروي انساني براي مدارس است همچنين شاخص‌هاي ديگري نيز علاوه بر مدارس به استان‌ها فرستاده شده است.

كمرئي ادامه داد: تعداد زيادي از استان‌ها مانور بازگشايي مدارس را انجام داده‌اند و انجام اين مانور به اين معنا است كه استان‌ها به مراحل نهايي پروژه مهر رسيده‌اند.

اولويت نيروي انساني با مدارس

معاون آموزش متوسطه اظهار‌كرد: اولويت نيروي انساني با مدارس است و ممكن است به دليل اين اولويت استان‌ها با مشكلاتي در زمينه نيروي انساني اداري داشته باشند.

وي گفت: انتظار داريم استان‌ها شرايط مناسب اعلام شده براي بازگشايي مدارس را ادامه دهند و همزمان آمادگي براي مشكلات و اتفاقات و حوادث پيش رو داشته باشند.

كمرئي با اشاره به اينكه هفت شاخص ايمني براي مدارس وجود دارد كه در صورت نبود اين شاخص‌ها مدارس حق بهره‌برداري نخواهند داشت، اظهار‌كرد: بازگشايي مدارس يك پروژه ملي و داراي اهميت است لذا با تشكر از همكاري كه استان‌ها تاكنون داشته‌اند اما نياز به اهتمام و تمركز ويژه داريم.


برگشت به تلکس خبرها