تلکس خوزنا : جريمه پزشكاني كه از پايانه فروش استفاده نكنند
دوشنبه، 25 شهریور 1398 - 07:55     کد خبر: 85012

مديركل دفتر تنظيم مقررات و برون سپاري سازمان امور مالياتي با اشاره به پايان يافتن مهلت ثبت‌نام فعالان بخش درمان اعم از صاحبان مشاغل پزشكي، پيراپزشكي، داروسازي و دامپزشكي در سامانه صندوق فروش گفت: فقط ۲۰ درصد از مشمولان اعلام شده، به اين سامانه مراجعه و ثبت‌نام كرده‌اند درحاليكه از اول مهر ملزم به نصب و استفاده از پايانه فروش هستند و در غير اين صورت جريمه مي‌شوند.

 ايسنا: علي رستم‌پور با اشاره به ضرورت عمل به تكاليف قانوني از سوي مؤديان عنوان كرد: صاحبان مشاغل مذكور از ابتداي مهرماه ملزم به نصب و استفاده از پايانه فروش هستند و در صورت عدم نصب و استفاده، مشمول جريمه خواهند شد.

مديركل دفتر تنظيم مقررات و برون سپاري سازمان امور مالياتي گفت: براساس بند (ي) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۸، صاحبان مشاغل پزشكي، پيراپزشكي، داروسازي و دامپزشكي مكلف به استفاده از پايانه فروشگاهي از ابتداي سال ۱۳۹۸ جاري بوده‌اند.

وي تاكيد كرد: با توجه به اينكه مبارزه با فرار مالياتي از برنامه‌هاي كليدي اين سازمان محسوب مي‌شود و كليه اركان نظام نيز بر جديت برخورد با مصاديق فرار مالياتي اجماع دارند؛ لذا از تمامي ظرفيت‌هاي قانوني در راستاي برخورد قاطع با مرتكبان فرار مالياتي استفاده خواهد شد.

طبق اعلام سازمان امور مالياتي، رستم پور همچنين با اشاره به ماده ۲۷۴ قانون ماليات‌هاي مستقيم كه موارد جرم مالياتي را مشخص و مجازات‎هاي خاصي را نيز براي مرتكبان آن در نظر گرفته، عنوان كرد: بديهي است در صورت شناسايي موارد مربوط به فرار مالياتي يا اطلاع رساني شهروندان در اين خصوص، با مرتكبان فرار مالياتي برابر قانون برخورد خواهد شد و اصل بر اجراي قانون از سوي تمامي افراد جامعه و تحقق عدالت مالياتي است.

وي يادآور شد: شهروندان در صورت مراجعه به محل كار صاحبان مشاغل مذكور و عدم نصب و استفاده آنان از پايانه فروش، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۲۶ به سازمان امور مالياتي كشور اطلاع دهند.


برگشت به تلکس خبرها