تلکس خوزنا : اختيارات مشمولان سهام عدالت در بورس اعلام شد
دوشنبه، 25 شهریور 1398 - 07:56     کد خبر: 85014

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار با بيان اينكه لايحه ساماندهي سهام عدالت در مجلس در حال چاپ است، گفت: اين لايحه اختيار را به دارندگان سهام عدالت مي‌دهد كه در قالب ETF يا در قالب سهام هر يك از شركت‌هاي سرمايه‌پذير، فعاليت كنند.

ايسنا: شاپور محمدي - معاون وزير امور اقتصادي و دارايي - درباره آخرين وضعيت ورود سهام عدالت به بازار سرمايه و بررسي لايحه دولت در اين باره در مجلس گفت: لايحه ساماندهي سهام عدالت در مجلس زير چاپ است و سازمان خصوصي‌سازي و سازمان بورس نظرات خود را درباره اين لايحه پيشنهادي ارائه كرده‌اند.

وي افزود: البته ممكن است كه سازمان خصوصي‌سازي نظرات تكميلي براي اين لايحه داشته باشد و به آن اضافه كند.

رييس سازمان بورس و اوراق بهاردار ادامه داد: مجلس بررسي اين لايحه را در دستور كار خود قرار داده  و اميدواريم مراحل تصويب را پشت سر بگذارد.  

محمدي با اشاره به بخشي از جزئيات لايحه پيشنهادي ساماندهي سهام عدالت گفت: نسخه نهايي لايحه هر دو اختيار را به دارندگان سهام عدالت مي‌دهد كه در قالب ETF يا در قالب سهام هر يك از شركت‌هاي سرمايه‌پذير، فعاليت كنند و مالك شوند.  

طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار، وي با اشاره به ويژگي‌هاي اين لايحه اظهار كرد: بخشي از پيشنهادات اين است كه  امكاناتي در شهرستان‌ها وجود داشته باشد تا مردم بتوانند خريد و فروش سهام را انجام دهند يا اينكه شعب بانك‌ها در اين حوزه به كمك مردم بيايند.   

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اين سهام قبلا قيمت‌گذاري و به سهام عدالت منتقل شده است. همچنين بدهي مشمولان سهام عدالت به دولت هم پرداخت شده و سهمي است كه در بازار قيمت دارد.

محمدي پيش از اين گفته بود در حال حاضر ۴۹ ميليون نفر از هموطنان ما براي سهام عدالت ثبت نام كرده‌اند و به نوعي سهام عدالت به آنها تعلق گرفته، اما سازوكارها به صورتي است كه هنوز امكان معامله آن و اعمال حق راي وجود ندارد؛ بنابراين براي حل اين موضوع، پيشنهاد تازه‌اي را با به كارگيري ظرفيت صندوق‌هاي قابل معامله در بورس مطرح كرديم. پيشنهاد ما واگذاري واحدهاي ETF يا صندوق‌هاي قابل معامله در بورس به دارندگان سهام عدالت است كه با اين سازوكار، افراد مي‌توانند بحث بازار سرمايه را از نزديك دنبال و ضمن سهامداري حرفه‌اي، در خط توليد كشور سرمايه گذاري كنند.


برگشت به تلکس خبرها