تلکس خوزنا : حذف يارانه ثروتمندان حتما اجرا مي‌شود
دوشنبه، 25 شهریور 1398 - 11:46     کد خبر: 85018

سخنگوي دولت گفت: اميدواريم رئيس جمهور و تيم همراه در سفر به نيويورك بار ديگر بتوانند حقانيت ايران را در مورد مسائل مختلف به گوش جهانيان برسانند.

ايسنا: علي ربيعي در اين نشست كه در ساختمان كوثر مجموعه رياست جمهوري برگزار مي‌شود، با اشاره به اينكه براي بحران يمن طرح چهار ماده‌اي ارائه كرديم، افزود: هنوز معتقديم كه راه بازگشت ثبات به منطقه و يمن چيزي شبيه به همان طرح چهار ماده اي است و من از همين‌جا اعلام مي كنم كه جمهوري اسلامي آمادگي دارد تا با سازمان ملل در اين زمينه همكاري كند و اعلام مي كنيم كه وجود بي ثباتي و ناامني در منطقه به نفع هيچكس نيست.

ايران آماده همكاري با سازمان ملل براي حل بحران يمن است

اميدواريم در سفر رييس‌جمهور به نيويورك بار ديگر حقانيت ايران نشان داده شود

 

وي با اشاره به سفر قريب‌الوقوع روحاني به نيويورك گفت: اين سفر مي‌تواند فضاي مناسبي را براي گفت‌وگوي با رهبران كشورهاي مختلف ايجاد كند و اينكه اميدواريم رئيس جمهوري و تيم همراه در اين سفر نيز بار ديگر بتوانند حقانيت ايران را در مورد مسائل مختلف به گوش جهانيان برسانند.

سخنگوي دولت با اشاره به مصوبات جلسه اخير سران قوا درباره مسائل اقتصادي، اظهار كرد: مصوبه‌اي را براي تنظيم بازار كالا و خدمات و در نظر گرفتن اختياراتي براي وزارت صمت تصويب كرديم. همچنين قرار است قوه قضاييه و قوه مقننه هم به منظور هم افزايي و هماهنگي در اين زمينه طرح مشتركي در زمينه تعزيرات حكومتي ارائه كنند.

 

توقف كليه تحريم‌ها، امكان مذاكره را فراهم مي‌كند

ربيعي همچنين در پاسخ به پرسشي درباره راهبرد ايران براي ديدار با آمريكايي‌ها در سفر روحاني به نيويورك، گفت: از نگاه ايران توقف كليه تحريم هايي كه پس از خروج آمريكا از برجام صورت گرفت، امكان مذاكره را فراهم مي كند. ما توقف تحريم ها و برگشتن به شرايط قبل از تحريم ها را خواستار هستيم و آمريكا براي نشان دادن صداقتش در اين مسير بايد شرايط را براي تامين منافع مردم ايران تامين كند و در حال حاضر هيچ نشانه‌اي در اين زمينه نمي‌بينيم.

 

يك بار در شرايط تحريم مذاكره كرديم و ديگر آن را تكرار نمي‌كنيم

وي افزود: اگر ترامپ بتواند با اين كارها و اقدامات اعتماد را به ما برگرداند آن وقت بايد درباره مذاكره كردن يا نكردن صحبت كرد وگرنه اينكه مدام از آمادگي براي مذاكره صحبت كنيم دردي را دوا نمي كند و براي افكار عمومي هم نياز اين است كه مشخص شود در زمان مذاكره چه دستاوردهايي براي ايران متصور است. ما يك بار در شرايط تحريم مذاكره كرديم و ديگر چنين چيزي را تكرار نمي كنيم.

 

سخن ما،‌ تعهد در برابر تعهد است

اگر تعهدات افزايش يابد ما هم تعهدات خود را افزايش مي‌دهيم

 

ربيعي در پاسخ به پرسشي درباره پيشنهاد فرانسه به ايران در زمينه خط خريد نفت 15 ميليارد دلاري، اظهار كرد: قرار بود نفت ايران خريداري شود و پولش هم به ما برسد. ما گفته ايم كه تعهد در برابر تعهد، اروپايي ها مي خواهند برخي از تعهدات خود را عملي كنند ما هم به بخشي از تعهدات خود معتقد خواهيم بود، نه بيشتر. اگر تعهدات افزايش يابد ما هم اين تعهدات خود را افزايش مي‌دهيم، البته اميدوارم در جريان سفر به نيويورك نيز آقاي روحاني بتوانند با سران كشورهاي اروپايي گفت و گو داشته باشند.

 

نبايد دولت منتخب مردم را در چشم آنان بي اعتبار سازيم

سخنگوي دولت در پاسخ به پرسشي درباره علت صدور اطلاعيه‌اي از سوي روابط عمومي دولت درباره برنامه‌اي توليد شده در صداوسيما، گفت: آن مطالبي كه درباره جلسه سران سه قوه گفته شده بود غلط بود و ما هم همان را پاسخ داديم. ما اميدواريم هيچ نگاهي به سمت رسانه هاي بيگانه نرود. ما به مصلحت كشور مي دانيم كه چشم ها و گوشهاي مان به رسانه هاي داخل كشور باشد. ما هيچ وقت خير و بركتي از شايعاتي كه از رسانه هاي خارجي مطرح مي‌شود نديده ايم و آنچه كه در اطلاعيه روابط عمومي دولت ديده شد به برخي از برنامه سازي ها ناظر بود كه برخي شبكه ها به صورت بسيار جهت دار برنامه خود را درباره دولت پيش مي برند، البته اين روند از سال 92 آغاز شده است.

وي افزود: ما نبايد مردم را نااميد كنيم. نبايد دولت منتخب مردم را در چشم آنان بي اعتبار سازيم. اگر مي خواهيم انتقاد كنيم، انتقاد كنيم نه اينكه غير از اين عمل كنيم و با برنامه سازي ها روندي ديگري را طي كنيم.

 

صحبت آقاي واعظي در تضاد با حرف‌هاي هفته گذشته من نبود

سخنگوي دولت درباره موافقت دولت با حضور زنان در استاديوم، اظهار كرد: صحبت آقاي واعظي در تضاد با حرف‌هاي هفته گذشته من نبود، بلكه يك نگراني را مطرح كردند كه نادرست هم نيست، اما دولت با حضور زنان در استاديوم ها موافق است و مجدد تاكيد مي‌كنم كه اقاي سلطاني فر تمهيدي انديشيده اند كه زنان در بازي ايران با كامبوج حضور داشته باشند و اين حضور به صورت پلكاني افزايش خواهد يافت.

 

زنان گزينشي وارد استاديوم نمي‌شوند

وي افزود: بليت فروشي هم انجام خواهد شد و اينطور نيست كه زنان گزينشي وارد استاديوم شوند. ما امروز به سياست هاي مربوط به جنسيت نيازمنديم و نمي توانيم آن را ناديده بگيريم. ما بايد به آستانه تحمل افراد توجه داشته باشيم و شرايط را به سمتي نبريم كه اتفاقي مانند آنچه براي دخترمان سحر عزيز رخ داد، انجام شود كه قطعا غيرقابل قبول است.

 

حذف يارانه افراد ثروتمند،‌ حتما اجرا مي‌شود

ربيعي درباره حذف يارانه دهك هاي بالا اظهار كرد: براي تكميل پايگاه هاي اطلاعاتي دستوري صادر شده و روز به روز وضعيت آن بهتر مي‌شود. مجلس نيز دستور داده بود كه سه دهك را حذف كنيم و اين يعني نزديك به سي ميليون نفر كه با توجه به شرايط اقتصادي و تحريم ها اين تصميم در حال حاضر كمي دشوار است، اما آنچه درباره حذف افراد ثروتمند مطرح است حتما اجرا مي‌شود و حتما فشار به طبقات پايين و متوسطه نخواهد آمد و با درصد خطاي پاييني اين كار انجام مي‌شود. همچنين در مرحله اول در مهرماه چند صدك از دهك هاي بالا حذف مي‌شوند كه ممكن است هفتصد تا هشتصد هزار نفر را در برگيرد كه البته امكان اعتراض هم براي آنان محفوظ است.

سخنگوي دولت درباره طرح مجلس براي افزايش نظارت بر زندان ها و نظر دولت درباره آن، اظهار كرد: اين طرح هنوز در دولت مورد بررسي نشده است.

 

خالي كردن پشت ستاد جنگ اقتصادي،‌ ضربه به منافع ملي است

وي در پاسخ به پرسشي درباره حواشي جلسه اخير سران قوا درباره محاكم مبارزه با مفاسد اقتصادي و علت اين اختلاف ميان قوه قضاييه و قوه مجريه، اظهار كرد: اين موضوع براي روز شنبه است و مربوط به گذشته نيست. من تعجب كردم كه خبري ناقص، هدفدار و برنامه‌ريزي شده پخش شد، در حاليكه اين جلسه براي مبارزه و جنگ اقتصادي كشور است. اخباري كه مخدوش شده و ناقص از آن جلسه بيرون مي آيد و پشت ستاد جنگ را خالي مي كند، ضربه زدن به منافع ملي است. كساني كه در اين جلسه هستند شأن بالاتري از اين دارند كه بخواهند خبر به بيرون بياورند.


برگشت به تلکس خبرها