تلکس خوزنا : نكاتي كه هنگام خريد شوفاژ برقي بايد بدانيد
دوشنبه، 25 شهریور 1398 - 12:32     کد خبر: 85019

روزهاي پاييزي در راه است و بسياري از افراد به استفاده از سيستم هاي گرمايشي يا گرمايش مكمل روي مي آورند. خوشبختانه سيستم هاي مختلفي طراحي شده اند كه شما مي توانيد از آن ها استفاده كنيد كه در ميان اين سيستم ها، نام شوفاژهاي برقي نيز به چشم مي خورد. شكي نيست كه استفاده گهگاه از شوفاژ برقي مي تواند راهي سريع و آسان براي گذراندن يك شب گرم در فصل سرد باشد، به خصوص اگر به طور منطقي به بخاري و شوفاژ نزديك نبوده و اتاق هم خيلي بزرگ نباشد! اگر قصد داريد از گرمايش مطبوع رادياتور برقي بهره برداري كنيد، به شما پيشنهاد مي كنيم اين نكات مهم براي خريد شوفاژ برقي را بدانيد.

نكات مهم خريد شوفاژ برقي

همه ما با سيستم گرمايشي شوفاژ آشنا هستيم، اما شوفاژ برقي چيست و چگونه كار مي كند؟

شوفاژ برقي يا رادياتورهاي برقي يكي از انواع سيستم هاي گرمايشي محبوب مي باشند كه مي توانند در گرم كردن فضا به طور كارآمدي عمل نمايند. اين سيستم هاي گرمايشي كه در ظرفيت هاي مختلف توليد مي شوند، ايمني بالايي دارند و مي توانند به راحتي مورد بهره برداري قرار گيرند، از طرفي، بي صدا بودن آن ها، آرامش محيط را بر هم نمي زند و مي توانند در فضاهاي مختلفي كاربرد داشته باشند.

ظاهر كلي شوفاژ برقي شبيه به رادياتور است اما با اين تفاوت كه به جاي چرخش آب، درون رادياتورهاي برقي از روغن پر شده است. از سويي درون اين رادياتورها المنت هايي قرار گرفته كه با استفاده از انرژي الكتريكي روغن را گرم كرده سپس آن را در پره هاي رادياتور حركت مي دهد و سبب گرم شدن محيط مي شود. جالب اينجاست كه روغن هاي به كار گرفته شده در اين شوفاژها نمي سوزند و به سبب دائمي بودنشان، نيازي به تعويض ندارند. از نظر ايمني، اين دستگاه را مي توانيم ايمن تر از بخاري هاي برقي بناميم، اما به سبب مصرف برق بالا، بهتر است در فضاهاي كوچك تا متوسط مورد استفاده قرار گيرند.

مزاياي شوفاژ برقي

شوفاژهاي برقي براي اتاق هاي كوچكي كه به گرماي دائمي بدون نياز به مراقبت نياز دارند، بسيار مفيد خواهند بود؛ چرا كه همانند بخاري هاي برقي، تهديدي براي ايمني محيط محسوب نمي شوند.

از طرفي، سطح شوفاژهاي برقي به اندازه بخاري هاي برقي داغ و سوزاننده نمي شود و گرماي مطلوبي را ساطع مي كنند.

ضمنا خوب است بدانيد كه براي پخش و توسعه هواي گرم درون فضا، مي توان از انواع فن دار شوفاژها يا رادياتورهاي برقي استفاده نمود تا هواي گرم به خوبي در محيط توزيع شود.

معايب رادياتورهاي برقي

عملكرد رادياتورهاي برقي معمولا به صورت كانوكشن است، بنابراين براي گرم كردن يك اتاق نسبت به بخاري هاي ديگر با فن و با ظرفيت مشابه، در صورت فن دار نبودن شوفاژ برقي مدت زمان بيشتري لازم است.

از طرف ديگر اگر هوا زياد در جريان نباشد (براي مثال، اگر در حال خواندن يا تماشاي تلويزيون هستيد و هواي محيط كاملا ساكن باشد)، ممكن است گرما به خوبي در هوا توزيع نشده و بخش هايي در اتاق همچنان سرما احساس شود.

در نهايت بايد بگوييم كه شوفاژ يا رادياتور برقي به خصوص نوع فن دار آن مي تواند انتخاب مناسبي در ميان انواع سيستم گرمايش تكميلي باشد و فضاهاي كوچك و متوسط را به خوبي گرم كند. شما مي توانيد با مراجعه به وب سايت دماتجهيز، با خريد يك شوفاژ برقي اصل و اورجينال، از گرماي مطبوع اين دستگاه استفاده كرده و روزها و شب هاي سرد زمستاني را، آب و هواي مطلوب و گرم بهاري بخشيد.


برگشت به تلکس خبرها