تلکس خوزنا : تكليف كارت‌هاي سوخت چه شد؟
چهارشنبه، 22 آبان 1398 - 13:55     کد خبر: 85862

كارت سوخت با هدف سامان دادن به وضعيت مصرف و كنترل قاچاق مطرح شد و اقدامات متعددي نيز براي استفاده فراگير آن انجام شد اما نقد وارده به آن اين بود كه كارت سوخت در اختيار همه صاحبان وسايل نقليه نيست البته آن‌طور كه مسوولان نفتي اعلام كرده‌اند اكنون مشكل چنداني در اين بخش وجود ندارد.

 ايسنا: زمستان سال گذشته، شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي اعلام كرد بازگشت كارت سوخت جدي است و از مالكان خودرو و موتورسيكلتي كه فاقد كارت سوخت بودند خواست تا براي دريافت كارت سوخت المثني اقدام كنند.

سرانجام استفاده از كارت سوخت اجباري شد و عرضه بنزين در جايگاه‌هاي سراسر ايران از ٢٢ مردادماه امسال صرفاً با ارائه كارت هوشمند سوخت خودرو امكانپذير شد. با اين وجود تا اول شهريورماه، شاهد تغييرات چنداني در اين حوزه نبوديم؛ چراكه كارت سوخت جايگاه‌داران در اختيار تمام متقاضيان قرار داشت و هر فردي تا هر ميزاني كه تقاضا داشت مي‌توانست سوخت‌گيري كند.

اما از اول شهريورماه به بعد ميزان سوخت‌گيري با كارت آزاد جايگاه‌ها در كل كشور در هر بار سوخت‌گيري، از ۶۰ ليتر به ۳۰ ليتر كاهش يافت همچنين در تاريخ ۱۶ مهرماه، بار ديگر سهميه كارت سوخت جايگاه‌داران كاهش پيدا كرد و اين در حالي بود كه هنوز افرادي موفق به دريافت كارت سوخت خود نشده بودند.

در اين‌باره امير وكيل‌زاده - مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي - اظهار كرد: ۲۴ ميليون خودرو و موتورسيكلت در حال تردد در كشور داريم كه تاكنون ۴۸ ميليون كارت سوخت صادر شده است يعني اين آمار نشان مي‌دهد كه براي هر شخص حداقل يكبار كارت سوخت صادر شده است.

طبق اعلام وزارت نفت، وي ادامه داد: به طور متوسط براي هر خودرو يا موتورسيكلت با تقاضاهاي المثني كه وجود داشت، حداقل دو بار كارت سوخت صادر كرده‌ايم و وزارت نفت به همه افراد كارت سوخت داده است.

او با بيان اين‌كه افرادي كه به هر دليل كارت سوخت در دسترس آن‌ها نيست، تقاضاي المثني داده‌اند كه طي يك ماه و نيم اخير ۴۰۰ هزار ثبت نام تقاضاي المثني داشته‌ايم كه و اين در حالي است كه تقريبا همه تقاضاهاي قبلي پاسخ داده شده است.

به گفته مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي، ۶۰۰ هزار عدد از كارت‌هايي كه اخيرا صادر شده، در باجه معطله قرار دارد و اقدامي كه در اين راستا انجام داده‌ايم، اين است كه افراد به راحتي مي‌توانند با ورود به سايت www.sokht.epolice.ir و وارد كردن پلاك و كد پستي باجه پستي را كه كارت سوخت در آنجا وجود دارد، پيدا كنند.

وكيل‌زاده افزود: اين در حالي است كه افراد در گذشته بايد مراحل متعددي را طي مي‌كردند تا بتوانند كارت سوخت خود را پيدا كنند، اما اكنون به راحتي با ورود به سايت مذكور و در دست داشتن مدارك مثبته كارت خود را تحويل بگيرند.


برگشت به تلکس خبرها