تلکس خوزنا : جايگزين فيس‌بوك و توئيتر راه اندازي شد
شنبه، 25 آبان 1398 - 10:53     کد خبر: 85891

خبرگزاري مهر: به نقل از انگجت، دو سال قبل جيمي ولز يكي از موسسان ويكي پديا يك نشريه آنلاين به نام «ويكي تريبيون» را براي مقابله با اخبار جعلي و و اشاعه اخبار درست توسط شهروند خبرنگاران راه اندازي كرد. اما ويكي تريبيون هيچ گاه فراگير نشد. اكنون ولز قصد دارد يك سايت شبكه اجتماعي و اشتراك اخبار به نام WT:Scocial ايجاد كند. او اميدوار است اين وب سايت به جايگزيني براي فيس بوك و توئيتر تبديل شود.

WT:Scocial هم مانند فيس بوك و توئيتر به كاربران اجازه مي دهد اخبار را به اشتراك بگذراند. اما برخلاف آنها به جاي تبليغات با كمك هاي مالي سرمايه خود را تامين مي كند. ولز در اين باره مي گويد: مدل تجاري شركت هاي شبكه اجتماعي كاملا تبليغ محور است و اين مشكل ساز شده است. زيرا در اين ميان محتوا با كيفيت اندك برنده اصلي است.

برخلاف فيس بوك و توئيتر كه از الگوريتم هاي مختلف پست هايي با بيشترين ميزان كامنت يا لايك در بالاي صفحه قرار مي دهد، WT:Scocial جديدترين لينك ها را بالاي صفحه نشان مي دهد. حتي ممكن است گزينه«upvote» در آينده به اين سرويس اضافه شود.

همچنين WT:Scocial از كسب وكارهاي كوچك پشتيباني مي كند. WT:Scocial قول مي دهد فضايي را ايجاد كند كه عاملان خطرناك حذف شوند.

عضويت در اين سرويس رايگان خواهد بود اما درحال حاضر نام فرد بايد در فهرست انتظار ثبت شود، به سرويس كمك مالي كند يا دوستانش را دعوت كند.

اين سرويس كه يك ماه از عمر آن مي گذرد حدود ۵۰ هزار كاربر دارد.


برگشت به تلکس خبرها