تلکس خوزنا : حذف سهميه سوخت تاكسي‌هاي فاقد پروانه
شنبه، 5 بهمن 1398 - 14:23     کد خبر: 86578

خبرگزاري ايسنا: مدير عامل اتحاديه تاكسيراني‌هاي شهري كشور از حذف سهميه سوخت تاكسي‌هاي فاقد پروانه از اول اسفند خبر داد.

مرتضي ضامني در اين باره اظهاركرد: هيئت وزيران طي مصوبه‌اي به مجموعه وزارت كشور تكليف كرده تا تاكسي‌هاي غير فعال به خصوص در كلان شهرها را شناسايي كند و پيرو اين مصوبه اتحاديه تاكسيراني‌هاي شهري كشور، سامانه جامع ناوگان تاكسيراني را راه‌اندازي كرد تا فرايند صدور پروانه‌ در شهرهاي مختلف به صورت برخط در اين سامانه گزارش شود.

وي گفت: با توجه به اجراي طرح سهميه بندي سوخت و اهداف تعريف شده در اين طرح مبني بر ارائه سهميه سوخت به ناوگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومي شهري، به منظور جلوگيري از تضييع حقوق رانندگان فعال در اين حوزه، طرح حذف سهميه سوخت ناوگان فاقد پروانه به كار گروه مربوطه داده شد و اين پيشنهاد به تصويب كارگروه رسيد.

مدير عامل اتحاديه تاكسيراني‌هاي شهري كشور افزود: پيرو اين مصوبه، تاكسي‌هاي فاقد پروانه تا 30 بهمن فرصت دارند تا نسبت به دريافت و يا تمديد پروانه خود اقدام نمايند، در غير اينصورت در گام نخست از اول اسفند ماه سهميه سوخت عمومي اين گروه از ناوگان حذف خواهد شد.

ضامني در پايان خاطرنشان كرد: پروانه تاكسيراني معتبر با استناد به قوانين و ضوابط حاكم بر تاكسيراني شرط اصلي براي فعاليت و تردد تاكسي در سطح شهرها و همچنين دريافت هرگونه خدمات اداري از سوي سازمان‌هاي تاكسيراني به شمار مي‌آيد و تاكسيرانان بايد در خصوص تاريخ انقضاء پروانه تاكسيراني خود دقت و اهتمام ورزند.‌


برگشت به تلکس خبرها