تلکس خوزنا : سيگارهاي الكترونيكي مضرند
یکشنبه، 6 بهمن 1398 - 08:40     کد خبر: 86586

سازمان جهاني بهداشت (WHO) اعلام كرد: در خطرزا بودن سيگارهاي الكترونيكي ترديدي وجود ندارد.

 ايسنا: سازمان جهاني بهداشت در گزارشي هشدار داد سيگارهاي الكترونيكي هم براي مصرف كننده و هم براي افرادي كه در معرض دود آن قرار دارند مضرند. همچنين دود ناشي از اين سيگارها به جنين در حال رشد آسيب زده و مغز نوجوانان را تحت تاثير قرار مي‌دهد.

برخي دولت‌ها و توليدكنندگان، سيگارهاي الكترونيكي را جايگزين سيگارهاي سنتي و فاكتور كمك كننده در ترك سيگار معرفي كرده‌اند. سازمان جهاني بهداشت با بررسي پرسش‌ها و پاسخ‌هاي مطرح در مورد سيگارهاي الكترونيكي اعلام كرده كه شواهد كافي در مورد تاثير اين سيگارها در كمك به ترك سيگارهاي معمولي وجود ندارد هرچند بي‌ترديد اين سيگارها براي سلامت خطرناك هستند.

تحقيقاتي كه انجام گرفته نشان مي‌دهد استعمال سيگار الكترونيكي توسط نوجوانان بسيار پرخطر است. نيكوتين موجود در اين سيگارها بسيار اعتيادآور بوده و از آنجاييكه مغز تا اواسط دهه ۲۰ سالگي رشد مي‌كند قرار گرفتن در معرض اين ماده مي‌تواند با پيامدهاي بلندمدت و مخرب همراه باشد.

به گزارش ژاپن تودي، به گفته كارشناسان اين موضوع بسيار نگران كننده است چرا كه استعمال سيگارهاي الكترونيكي در ميان بسياري از جوانان در كشورهاي متعددي رواج پيدا كرده است.


برگشت به تلکس خبرها