تلکس خوزنا : شباهت زياد ويروس كرونا به آنفلوآنزاي شديد
یکشنبه، 6 بهمن 1398 - 08:41     کد خبر: 86587

مسئول بيماري هاي واگير مركز بهداشت اصفهان با اشاره به رصد هميشگي و دائمي بيماري هاي عفوني تنفسي، گفت: ويروس كرونا شباهت زيادي به ساير بيماري هاي تنفسي مثل ويروس مرس و آنفلوآنزاي شديد دارد و اصول مراقبتي كرونا هم شبيه به همان ويروس ها است.

ايسنا: رضا فدايي با اشاره به رصد مسافراني كه به شكل مستقيم و يا غيرمستقيم از چين وارد كشور مي‌شوند، اظهاركرد: مسافران ورودي به فرودگاه‌هاي بين المللي كشور و از جمله فرودگاه شهيد بهشتي اصفهان بررسي مي شوند تا اگر مسافري مشكوك به ابتلا به اين ويروس بود، مراقبت ها و پيشگيري هاي لازم از انتقال ويروس انجام شود.

وي با بيان اين‌كه تاكنون موردي از ابتلا به اين ويروس در استان اصفهان نداشته‌ايم، افزود: اگر مورد مشكوكي پيدا شود بايد نمونه آن براي تشخيص به آزمايشگاهي كه وزارت بهداشت در تهران معين كرده ارسال شود.

فدايي با بيان اين‌كه ويروس كرونا شباهت زيادي به ساير بيماري‌هاي تنفسي مثل ويروس مرس و آنفلوآنزاي شديد دارد، تصريح كرد: اصول مراقبتي كرونا شبيه به همان ويروس هاست و نياز به آمادگي‌هاي جديد براي مقابله با اين ويروس نيست.

وي با تاكيد بر اين‌كه بيمارستان‌ها براي مراقبت از بيماران بدحال تنفسي كه به هر دليل ممكن است دچار مشكل شوند آمادگي‌هاي پزشكي لازم را دارند، افزود: در اپيدمي آنفلوآنزا كه در حال سپري كردن آن هستيم نيز تعداد زيادي بيمار تنفسي بدحال در بيمارستان ها بستري شدند و رسيدگي هاي لازم انجام شده است، هم‌چنين اگر خداي ناكرده ويروس كرونا هم مشاهده شود، شبيه آنفلوآنزاي شديد خواهد بود.

مسئول بيماري هاي واگير مركز بهداشت اصفهان با بيان اين‌كه اگر كسي، از جمله از مسافران چيني اظهار بيماري كند، رسيدگي هاي استاندارد انجام شده و در صورت مشكوك بودن نمونه به آزمايشگاه‌هاي كشور ارسال مي‌شود، خاطرنشان كرد: وزارت امور خارجه هم از ايرانيان حاضر در چين خواسته به صورت غيرضروري در اماكن شلوغ حاضر نشوند تا بيماري كنترل شود.

وي با بيان اين‌كه تاجايي كه به ما ارتباط دارد بيماري‌هاي عفوني تنفسي را به صورت هميشگي و دائمي رصد مي‌كنيم، گفت: ويروس كرونا هم يكي از اين موارد است و مورد ويژه‌اي نيست.

فدايي هم‌چنين با اشاره به اين‌كه موج اول آنفلوآنزا را هنوز به طور كامل پشت سر نگذاشته‌ايم و احتمالاً تا اواخر بهمن ادامه دارد، تصريح كرد: فعلا نمي‌شود صحبتي از موج دوم بيماري كرد، البته بيماري نسبت به آذرماه درحال افت بوده و هفته به هفته رو به كاهش است.

وي با بيان اين‌كه ابتلا به آنفلوآنزا به شكل مراجعات موردي به بيمارستان‌ها در اصفهان ادامه دارد كه مقتضاي فصل سرماست، تاكيد كرد: رعايت اصول بهداشت فردي همواره مورد توصيه است و ويروس‌هاي جديد اين هم يكي از اين موارد است.


برگشت به تلکس خبرها