تلکس خوزنا : ممنوعيت واگذاري مجوز مدارس غيردولتي
یکشنبه، 6 بهمن 1398 - 12:15     کد خبر: 86598

مديركل مدارس غيردولتي وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اينكه واگذاري مجوز مدرسه غيردولتي ممنوع و تخلف است گفت: در آيين نامه اجرايي قانون تاسيس مدارس غيردولتي مصوب هيئت وزيران نيز بر اين موضوع تاكيد شده و لغو مجوز مستقيم، نتيجه آن است.

ايسنا: سعيد صالح اظهار كرد: واگذاري مجوز ممنوع و تخلف است و در آيين نامه اجرايي قانون مصوب هيئت وزيران نيز بر آن تاكيد شده و لغو مجوز مستقيم، نتيجه آن است.

وي افزود: هر موردي كه اثبات شده و پرونده آن به دست شوراي سياست گذاري رسيده است را لغو مجوز كرده‌ايم.

مديركل مدارس غيردولتي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه اين اقدام در خفا و پشت پرده اتفاق مي‌افتد ولي اگر تخلفي را شناسايي كنيم بلافاصله برخورد مي كنيم اظهار كرد: تاكيد ما اين است كه در حوزه سرمايه گذاري در استانها و مناطق طوري عمل شود كه اين فرايند توليد نشود و اين تخلف اصلا رخ ندهد.

صالح ادامه داد: گاهي محدوديتهاي زيادي براي صدور مجوز در برخي مناطق از حيث سن، جنس و ديگر شرايط در برخي مناطق اعمال و در حق سرمايه گذار كم لطفي مي كنند در صورتي كه اگر محدوديتها از بين بروند فرد نيازي نمي بيند مجوز اجاره كند، بلكه خودش مجوز دريافت مي كند.

وي با اشاره به اينكه بايد كمي فضا را تغيير دهيم تا سرمايه گذاران جوان بتوانند وارد كار شده و مورد حمايت قرار بگيرند گفت: اگر ما حمايت نكنيم مي رود مجوز اجاره مي كند. از آن سو در مقابل افرادي كه قصد سوءاستفاده داشته و تخلف كرده‌اند نيز كوتاه نيامده‌ايم و اكنون پرونده‌هايي نداريم كه به دست ما رسيده باشد و بررسي و ترتيب اثر نداده باشيم.

مجتبي زيني‌وند، رئيس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي وزارت آموزش و پرورش نيز در اين باره گفته بود كه با متخلفيني مواجه شده‌ايم كه مجوز مدرسه را واگذار مي‌كنند. به عنوان مثال يك همكار فرهنگي كه حائز شرايط بوده، آمده و مجوز تاسيس مدرسه گرفته اما آن را به يك سرمايه‌گذار واگذار كرده است و آن سرمايه گذار هم انتظار سوددهي دارد.

وي افزود: هرچند مدارس با توجه به وضعيت اقتصادي كه از حيث اجاره، حق التدريسها، هزينه بيمه معلمان و غيره وجود دارد به سوددهي نمي‌رسند، اما متاسفانه آنها كه اين اقدام را انجام مي‌دهند نهايت دو سه سال كار مي‌كنند و اگر هم مدرسه به علت تخلف تعطيل شود برايشان چندان مهم نيست.

رئيس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي افزود: با وجود مشكلات موجود، مثلا يك فرد بازاري رفته مجوز تاسيس مدرسه را اجاره كرده و مي‌خواهد پول فضاي خوبي كه اجاره  كرده به علاوه سود آن را از شهريه در بياورد كه يكي از برنامه‌هاي جدي ما برخورد با اينگونه موارد است. 


برگشت به تلکس خبرها