تلکس خوزنا : دانشجويان متاهل تسهيلات دريافت مي كنند
یکشنبه، 6 بهمن 1398 - 12:45     کد خبر: 86600

سرپرست دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز خبر داد: طبق مذاكرات انجام شده با معاونت دانشجويي و فرهنگي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي، تسهيلات و امكاناتي ويژه دانشجويان تدوين و تفاهم‌نامه هايي منعقد خواهد شد كه وديعه مسكن به آنها پرداخت شود.
به گزارش وبدا، دكتر فرهاد ابول نژاديان كه در مراسم معارفه معاون جديد فرهنگي و دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز سخن مي گفت، افزود: در حوزه خوابگاه‌ها شرايط مناسبي داريم اگرچه با همكاري دفتر فني دانشگاه به دنبال بهتر شدن شرايط نيز هستيم. در خصوص خوابگاه هاي حوزه متاهلي پيگيريهايي صورت گرفته و به نظر مي رسد ارايه تسهيلات و وام مسكن مناسب تر از توسعه و گسترش خوابگاه ها است.

ابول نژاديان افزود: به عنوان فردي عملگرا آمده ام در كنار همكاران خود به دانشگاه كمك كرده و اگر بتوانم باري از اين مجموعه كم كنم. بنابراين انتظار مي رود با تعامل و همكاري بيشتر در جهت رشد و بالندگي دانشگاه قدم هاي موثري برداشته شود.
وي با تاكيد بر اهميت معاونت فرهنگي دانشجويي اظهار كرد: تامين خدمات رفاهي دانشجويان در حيطه‌هاي مختلف بر عهده معاونت فرهنگي است و اين معاونت بايد گوش شنواي دانشجويان بوده، از تمامي تشكل‌ها حمايت كرده و از همكاري آنها در اداره امور دانشگاه استقبال كند. مهمترين وظيفه معاونت فرهنگي دانشجويي اين است كه به طور مرتب با دانشجويان ارتباط برقرار كرده و به عبارتي روابط عمومي اين معاونت بايد قوي باشد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي اهواز معاونت فرهنگي دانشجويي را خانه دانشجوي اين دانشگاه دانست و افزود: دانشجويان بايستي بتوانند به راحتي مشكلات خود با كارشناسان و مديران مربوطه را مطرح كنند. واحد مشاوره معاونت فرهنگي دانشجويي بايد به مشاوره‌هاي موثر با دانشجويان پرداخته و به دانشجويان آسيب‌پذير نگاه ويژه‌اي داشته باشد، به عبارتي در واحد مشاوره بايد روانشانسي با روانپزشكي تلفيق داده شود. 
دكتر ابول نژاديان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بازديد هاي صورت گرفته از خوابگاههاي دانشجويي اظهار داشت: در مورد نظافت خوابگاه هاي دانشجويي، خوابگاه گلستان تا حدودي پاكيزه بوده و مشكل چنداني نداشت ولي جاي دارد نظارتها و پيگيري مسائل مرتبط با دقت بيشتري صورت گيرد.
وي همچنين با اشاره به محدود بودن تعداد سوله هاي ورزشي دانشگاه گفت: تنها يك سوله ورزشي جوابگوي نيازهاي جامعه دانشگاهي نبوده و نيازمند توسعه مكانهاي ورزش در دانشگاه علوم پزشكي اهواز به چشم مي خورد تا بتوان خدمات بيشتري به دانشجويان كاركنان و جامعه دانشگاهي ارائه كرد.هر چه امكانات تفريحي، ورزشي بيشتر شود بخش عمده‌اي از وقت‌هاي اضافي كه به بطالت تلف مي‌شود ساماندهي خواهد شد.
 وي نيمي از مرگ و ميرها در استان را ناشي از بيماريهاي قلبي و عروقي برشمرد و افزود: اگر شرايط مناسبي براي اجراي برنامه هاي ورزشي مهيا شود، مي‌توان از بسياري از اين بيماري‌ها جلوگيري كرد . از اين رو حوزه بهداشت و خودمراقبتي با آموزش‌هاي لازم بايد فعاليت هاي بيشتري در اين حوزه داشته باشند.
دكتر ابول نژاديان يادآور شد: در حوزه انضباطي بايد از رافت اسلامي استفاده نموده و نگاه مهربانانه‌اي به دانشجو داشت و نبايد به دانشجو مجرمانه نگاه كرد، اگرچه در مواقع هنجارشكني نيز بايد با دانشجوي خاطي برخورد اصولي و متناسب با خطاي انجام شده صورت بگيرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز در بخش ديگري بيان كرد: در حوزه فرهنگي حفظ نظام ملاك است و در تمام حوزه هاي دانشگاه آن چيزي مهم است كه در چهارچوب نظام مي گنجد. از اين رو انتظار مي رود مسئولين خوابگاهها در خصوص ديگر امور مربوط دانشجويان پيگيري هاي بيشتري كرده و هر زماني نياز بود مسئولين نيز در تمام موارد همكاري لازم را خواهند داشت.

دكتر ابول نژاديان در پايان ضمن آرزوي موفقيت براي دكتر علي احسان پور معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز با اهداء لوح تقدير و هداياي ارزنده از زحمات دكتر مسعود كرمي در طي دوران تصدي تشكر و قدرداني كرد.

برگشت به تلکس خبرها