تلکس خوزنا : آمادگي فرودگاه امام براي مقابله با ويروس كرونا
یکشنبه، 6 بهمن 1398 - 12:59     کد خبر: 86602

معاون شركت شهر فرودگاهي امام خميني (ره) از آمادگي اين فرودگاه به عنوان مهمترين درگاه ورودي كشور براي مقابله با ويروس كرونا خبر داد.

خبرگزاري صداوسيما: حسن خوشخو با بيان اينكه فرودگاه امام خميني (ره) مهمترين درگاه ورودي كشور محسوب مي‌شود، افزود: بر اساس استانداردهاي ملي و بين المللي و همچنين ضميمه ۹ كنوانسيون شيكاگو، اين فرودگاه همكاري‌هاي گسترده‌اي را با پايگاه بهداشت مرزي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي دارد و همكاران اين پايگاه به صورت ۲۴ ساعته در فرودگاه حضور دارند.

خوشخو با اشاره به اينكه در حال حاضر از فرودگاه امام خميني (ره) به ۴ مقصد در چين مسير پروازي برقرار است، ادامه داد: تمهيدات لازم براي مقابله با ويروس كرونا از نخستين روزهاي شيوع اين ويروس در چين در فرودگاه امام با همكاري پايگاه بهداشت مرزي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي انديشيده شده و اقدامات لازم براي جلوگيري از ورود مبتلايان به اين بيماري به كشور در حال انجام است.

وي ادامه داد: به همين منظور، تجهيزات لازم براي كنترل مسافران توسط پايگاه بهداشت مرزي در فرودگاه امام خميني فراهم شده تا كنترل مسافران با استانداردهاي لازم از نظر دارا بودن علائم بيماري ويروس كرونا صورت گيرد.

خوشخو گفت: همه مسافران و كادر پروازي كه از مبدا چين و كشورهاي شرق آسيا وارد كشور مي‌شوند، به صورت يك به يك كنترل شده و در صورت مشاهده علائم بيماري ويروس كرونا در آن‌ها به صورت قرنطينه به مراكز درماني منتقل مي‌شوند.

معاون بهره برداري فرودگاهي شركت شهر فرودگاهي امام خميني (ره) افزود: مسافران ساير كشورهايي كه درگير اين بيماري شدند نيز توسط پايگاه پايگاه بهداشت مرزي مستقر در فرودگاه امام از نظر دارا بودن علائم ويروس كرونا كنترل مي‌شوند.


برگشت به تلکس خبرها