تلکس خوزنا : نحوه پرداخت پاداش بازنشستگيِ كاركنان دولت
سه شنبه، 19 فروردین 1399 - 17:49     کد خبر: 87782

خبرگزاري مهر: محمدباقر نوبخت در بخشنامه‌اي به همه دستگاه‌هاي اجرايي ملي و استاني نحوه پرداخت پاداش پايان خدمت مواردي را ابلاغ كرد.

در اين بخشنامه آمده است: اين دستورالعمل براي كليه دستگاه‌هاي اجرايي ملي و استاني قواي مجريه، مقننه و قضائيه، نيروهاي مسلح، وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و شركت‌ها و مؤسسات دولتي نهادهاي انقلاب اسلامي به منظور پرداخت پاداش پايان خدمت بازنشستگان، مانده مرخصي و وجوه بازخريدي به منظور پرداخت به موقع مطالبات پاداش پايان خدمت بازنشستگان دستگاه‌هاي اجرايي در سال ۱۳۹۹، رديف‌هاي درآمدي ۲۱۰۲۱۸ با عنوان «درآمد حاصل از فروش اموال و دارايي‌هاي منقول و غيرمنقول مازاد دستگاه‌هاي اجرايي بابت بازخريدي و پاداش پايان خدمت» و ۲۱۰۲۲۱ با عنوان «منابع حاصل از فروش اموال و دارايي‌هاي منقول و غيرمنقول و مازاد دستگاه‌هاي اجرايي» و متقابلاً رديف‌هاي هزينه‌اي ۲۸- ۵۳۰۰۰۰ با عنوان «اعتبارات بازخريد كاركنان مازاد رسمي و غيررسمي و پاداش پايان خدمت بازنشستگان از محل فروش اموال مازاد» و ۵۷-۵۵۰۰۰ با عنوان «مطالبات پاداش پايان خدمت بازنشستگان» پيش‌بيني شده است.

از هم اكنون تدابير لازم براي فروش اموال و دارايي‌هاي منقول و غيرمنقول مازاد و تحقق درآمدهاي پيش‌بيني شده اتخاذ شود تا در پرداخت پاداش پايان خدمت بازنشستگان آن دستگاه تأخير يا وقفه‌اي ايجاد نشود. مبلغ واريزي به هر يك از رديف‌هاي درآمدي ذي‌ربط عيناً به آن دستگاه ابلاغ، تخصيص و پرداخت خواهد شد.

همچنين بر اساس اين بخشنامه، هيچ‌گونه منابع اعتباري ديگري براي پرداخت پاداش پايان خدمت بازنشستان در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ پيش‌بيني نشده است؛ لذا مسئوليت هر گونه تعلل و تأخير در اين خصوص و پاسخ‌گويي به ذي‌نفعان و مراجع نظارتي ذي‌صلاح، بر عهده آن دستگاه خواهد بود.


برگشت به تلکس خبرها