تلکس خوزنا : جهاد مدارس خوزستان در توليد كالاهاي بهداشتي
سه شنبه، 19 فروردین 1399 - 17:52     کد خبر: 87785

مديركل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برخي مدارس خوزستان با راه اندازي كارگاه توليد ماسك و مواد ضدعفوني كننده تلاش دارند تا در اين مبارزه با ويروس كرونا به شهروندان كمك كنند.

ايرنا: كوروش مودت بيان كرد: در دبستان "شهيده سيلاوي" شهر سوسنگرد با همكاري معلمان و مدير مدرسه كارگاه توليد ماسك راه اندازي شده كه روزانه يك هزار ماسك را توليد، و به رايگان در اختيار شبكه بهداشت و درمان قرار مي‌دهند.

وي گفت: همچنين در هنرستان صنايع شيميايي رازي اهواز كارگاه توليد مواد ضدعفوني كننده دست و گند زدايي در حجم ۵۰۰ سي سي توسط دانش‌آموزان اين هنرستان راه‌اندازي و مشغول فعاليت است.

مودت ادامه داد: اين هنرستان ظرفيت توليد ۲۰ محصول شوينده و ضدعفوني كننده را در صورت حمايت مالي دارد تا در اختيار مدارس و مردم قرار دهد.

مديركل آموزش و پرورش خوزستان بيان كرد: در هنرستان آيت اله سعيدي شهرستان بهبهان نيز مه پاش برقي( دستگاه‌هاي افشان مواد ضدعفوني كننده) و دستكش يك بار مصرف در دست توليد است.

مودت ادامه داد: از ديگر آموزشگاه‌هاي خوزستان كه در توليد مواد ضدعفوني كننده ورود كرده هنرستان مجتهد زاده بهبهان است كه هنرجويان رشته صنايع  شيميايي خط توليد مواد ضدعفوني كننده را در اين آموزشگاه راه‌اندازي كرده‌اند.

وي ادامه داد: در اين هنرستان روزانه ۶ هزار ليتر محلول ضدعفوني كننده توليد، و در اختيار ادارات و مدارس قرار ميگيرد.

مديركل آموزش و پرورش بيان كرد: از ديگر هنرستان هايي كه كارگاه توليد ماسك را راه اندازي كرده هنرستان دخترانه تلاش شهرستان گتوند است.

مودت ادامه داد: كارگاه توليد ماسك اين هنرستان از روز پنجم فروردين امسال راه اندازي شد و در نخستين روز فعاليت خود هشت هزار ماسك توليد كرد.

وي افزود: آموزش و پرورش و مدارس خوزستان در شرايط بحراني و حوادث مختلف نشان دادند كه همواره پاي كار هستند و از تمامي ظرفيت و نيروي خود براي كمك به مردم استفاده مي‌كنند.

با شيوع ويروس كرونا در خوزستان بسياري از دستگاه‌ها و شركت‌ها در اين استان تلاش دارند تا با استفاده از ظرفيت خود در توليد كالاهاي بهداشتي ورود كنند كه آموزش و پرورش خوزستان نيز در اين راه از ظرفيت خود استفاده كرده است.


برگشت به تلکس خبرها