تلکس خوزنا : تأمين كولر و آبسردكن براي ۱۰ هزار كلاس درس در خوزستان
چهارشنبه، 20 فروردین 1399 - 08:31     کد خبر: 87786

با امضاي دو تفاهم‌نامه بين سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور و استانداري خوزستان، يكصد كلاس درس فرسوده و سنگي در شهرستان‌هاي ايذه و باغملك تخريب و بازسازي مي‌شود و ۱۰ هزار كلاس درس نيز در سطح استان خوزستان به سيستم سرمايشي ( كولر و آبسرد كن) مجهز مي‌شوند.

به گزارش روابط عمومى اداره كل نوسازى مدارس خوزستان ، بر اساس امضا دو تفاهم‌نامه في مابين مهراله رخشاني‌مهر معاون وزير و رئيس سازمان نوسازي مدارس كشور و غلامرضا شريعتي استاندار خوزستان، مقرر شد، ١٠٠ كلاس درس فرسوده و يا سنگي در شهرستان‌هاي ايذه و باغملك با تامين اعتبار ٥٠ ميليارد توماني با مشاركت ٥٠ درصدي هر يك از طرفين، طي دو سال آينده تخريب و بازسازي شوند.

همچنين طي تفاهم‌نامه ديگري كه در اين جلسه مابين اين مقامات مسئول به امضا رسيد، مقرر شد با تامين اعتبار ١٨٠ ميليارد توماني به صورت مشاركت ٥٠ درصدي طرفين، ١٠ هزار كلاس درس در سطح استان خوزستان به سيستم سرمايشي ( كولر گازي و آبسردكن) مجهز شوند.

به گفته علي قرباني مديركل نوسازي مدارس خوزستان، اين استان داراي ٦ هزار مدرسه مشتمل بر ٣٠ هزار كلاس درس است و به دليل شرايط آب و هوايي كه از آن برخوردار است، موضوع تامين امكانات سرمايشي و خنك كننده براي كلاس‌هاي درس اين استان از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و حدود ٦ ماه از سال تحصيلي نياز به سيستم سرمايشي و امكانات خنك‌كننده دارند.

شايان ذكر است؛ در اين جلسه كوروش مودت مديركل آموزش و پرورش استان خوزستان نيز حضور داشت كه با اشاره به برگزاري همايش خيرين براي كمك به استان‌هاي سيل‌زده در ارديبهشت ماه سال ٩٨ و همچنين اقدامات ارزشمند ديگري كه در راستاي افزايش جذب مشاركت خيرين مدرسه‌ساز توسط سازمان نوسازي مدارس كشور طي سال‌هاي اخيرانجام شده است، گفت: اين اقدامات جهادي و تلاش‌هاي خستگي ناپذير طي سال‌هاي گذشته شايسته قدرداني و حق‌شناسي است و لازم است اين موضوع كه خوشبختانه از راهبردهاي اصلي سازمان در سال جاري نيز ذكر شده است، استمرار يابد.

وي همچنين با اشاره به مشكلاتي كه فضاهاي آموزشي استان خوزستان دارند، خواستار برگزاري همايشي ويژه خوزستاني‌هاي مقيم تهران شد تا بتوان با جذب كمك‌هاي خيرين اقدامات ويژه تري براي اين استان انجام داد.


برگشت به تلکس خبرها