تلکس خوزنا : تداوم آموزش تلويزيوني پس از بازگشايي مدارس
چهارشنبه، 20 فروردین 1399 - 18:15     کد خبر: 87808

ايسنا: معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه نگاه ما به آموزش‌هاي مكمل، فقط جبران زمان تعطيلي مدارس نيست بلكه آن را بستري براي ارتقاي عدالت آموزشي مي بينيم، گفت: از طريق مدرسه تلويزيوني اين امكان فراهم مي‌شود كه دانش آموزان در طول روز از تدريس‌هاي باكيفيت برخوردار شوند. توافق ما ادامه آموزش‌ها حتي بعد از بازگشايي مدارس است، اما در ساعات پخش و نحوه اجرا تفاوت‌هايي پيدا خواهد كرد.

رضوان حكيم‌زاده درباره تداوم آموزش از طريق پخش آموزش دروس از طريق رسانه ملي اظهار كرد: با توجه به اهيمت تداوم آموزش و ماموريت ذاتي آموزش و پرورش از ابتداي تعطيلي مدارس، فعاليت‌هاي تداوم آموزش در چند محور انجام شد كه يكي از آنها پخش آموزش دروس از طريق رسانه ملي بود.

وي افزود: با همكاري صداوسيما آموزش تلويزيوني از شبكه آموزش شروع شد و بعد شبكه 4 نيز به آن افزوده شد. با توجه به گستره فراگيري كه رسانه ملي دارد و استقبالي كه بويژه در مناطق دوردست شده اين برنامه‌ها ادامه خواهد يافت.

معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه نگاه ما به اين آموزش‌هاي مكمل، فقط جبران زمان تعطيلي مدارس نيست بلكه آن را بستري براي ارتقاي عدالت آموزشي مي‌بينيم گفت: ممكن است در برخي مناطق محروم اين امكان را نداشته باشيم كه معلم با تجربه و با كيفيت اعزام كنيم؛ اما از طريق مدرسه تلويزيوني اين امكان فراهم مي‌شود دانش آموزان در طول روز از تدريس‌هاي باكيفيت برخوردار شوند. توافق ما ادامه آموزش‌ها حتي بعد از بازگشايي مدارس است اما در ساعات پخش و نحوه اجرا تفاوت‌هايي پيدا خواهد كرد.

معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش درباره تكاليف نوروزي دانش آموزان نيز گفت: قبل از عيد مطابق روال دو سه سال گذشته اعلام كرديم كه دادن پيك نوروزي به دانش‌آموزان ممنوع و برنامه ايام نوروز، طرح عيد و داستان است.

وي افزود: اما با توجه به اينكه از ابتداي اسفندماه موضوع كرونا شروع شده بود در اطلاعيه امسال تاكيد كرديم كه دانش آموزان با توجه به اين شرايط و حضور در منزل، سعي كنند درباره محورهاي مرتبط با كرونا، در خانه ماندن، اقدامات انجام شده درباره بهداشت و مراقبت و دلتنگي شان براي مدرسه و ساير موضوعات نيز بنويسند. در واقع خواسته شد كه كرونا را نيز به عنوان يك محور در نظر بگيرند.

حكيم زاده افزود: استان‌هاي ما مفصل در اين زمينه كار كرده‌اند. با توجه به شرايطي كه به علت بيماري كرونا حاكم بوده است بتازگي امر گزارش‌گيري از اقدامات انجام شده در اين طرح آغاز شده است. اما با توجه به همفكري‌هايي كه در اين ايام با همكاران داشتيم و نمونه كارهايي كه به اشتراك گذاشته شده مشخص است كه دانش آموزان به اين موضوع نيز توجه داشته و كارهاي خلاقانه‌اي را انجام داده‌اند.


برگشت به تلکس خبرها